راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آنچه باید در مورد بارداری کاذب بدانیم

تقریباً همه ما لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که فکر می‌کردیم باردار هستیم. شاید پریود شما چند روز تأخیر داشته باشد و شما فقط "این احساس" را داشته باشید که باردار هستید.  شما حتی ممکن است علائم اولیه بارداری مانند تهوع یا سینه درد داشته باشید. با این حال معمولاً با آمدن دوره قاعدگی یا آزمایش منفی بارداری سرد می‌شوید. چنین چیزی برای اکثر خانم‌ها اتفاق می‌افتد که همراه علائم فیزیکی بارز بارداری از جمله عقب افتادن قاعدگی، شکم در حال رشد و حتی لگد نوزاد همراه است. از این پدیده به عنوان بارداری کاذب یا حاملگی فانتوم یاد می‌شود.

بارداری کاذب چیست؟

شبه‌ سوز یک اختلال سلامت روانی است که با بارداری کاذب مشخص می‌شود. گاهی اوقات ممکن است در فرد مبتلا به بارداری کاذب اسکیزوفرنی یا روان پریشی مشاهده شود. باور غلط از بارداری که به همراه علائم عینی گزارش شده همراه است شامل بزرگ شدن شکم، کاهش جریان قاعدگی، آمنوره و احساس ذهنی بوده است. حرکت جنین، حالت تهوع، بزرگ شدن سینه و ترشحات و درد زایمان در تاریخ مورد انتظار زایمان از علائم عینی بارداری بوده است.

 

بارداری کاذب چقدر شایع است؟

در جمعیت عمومی بارداری کاذب در حدود 1 تا 6 مورد از هر 22000 تولد رخ می‌دهد.

بیشتر موارد بارداری کاذب در زنان در سنین باروری بین سنین 20 تا 44 سالگی رخ می‌دهد

بارداری کاذب در زنان در هر سنی از جمله در سنین بسیار پایین و در سنین بالا مشاهده شده است

به ندرت بارداری کاذب در مردان رخ می‌دهد. این را "حاملگی سمپاتیک" یا کوواد می‌نامند

80 درصد افرادی که بارداری کاذب را تجربه می‌کنند ازدواج کرده اند

شما می‌توانید بیش از یک بار در زندگی خود بارداری کاذب را تجربه کنید

 

بارداری کاذب به چه علت به وجود می‌آید؟

متخصصان کاملاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث ایجاد بارداری کاذب می‌شود. اغلب به عنوان یک بیماری روانی تصور می‌شود. جایی که اعتقاد یا امید به بارداری باعث می‌شود بدن شما علائم بارداری را نشان دهد. اما در برخی موارد شرایط پزشکی دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث تجربه علائم بارداری شود. در اینجا برخی از دلایلی که ممکن است فرد علائم بارداری کاذب را تجربه کند ذکر شده است:

تمایل شدید برای باردار شدن پس از سقط جنین یا سایر موارد حاملگی ممکن است باعث عدم تعادل هورمونی شود که درنتیجه علائم بارداری بروز می‌شود

اتساع شکم از سایر عوامل فیزیکی مانند افزایش وزن، گاز یا تومورها، همراه با مشکلات  روانی ممکن است باعث شود که زن باردار شود

سایر عوامل فیزیکی و هورمونی مانند تومورهای هیپوفیز یا کیست‌های تخمدان رحم  و همچنین تمایل به باردار شدن ممکن است باعث ایجاد شبه زن شود.

 

عواملی که ممکن است مادر را بیشتر مستعد بارداری کاذب کند شامل:

  •  سابقه افسردگی یا بیماری روانی
  •  سابقه از دست دادن حاملگی
  •  سابقه ناباروری
  • وضعیت اقتصادی و اجتماعی پایین‌تر (اگرچه زنان با همه موقعیت‌های اجتماعی - اقتصادی شبه شبه را تجربه می‌کنند)
  •  سابقه آسیب سوء استفاده جنسی یا سوء استفاده از همسر

 

شبه جنسیتی با این باور که شما باردار هستید همراه با علائم کلاسیک بارداری مشخص می‌شود از جمله:

- از دست دادن دوره قاعدگی

- حالت تهوع

- تهوع و استفراغ صبحگاهی

- کاهش اشتها

- درد سینه‌ها

- تغییرات فیزیکی نوک سینه‌ها و آرئول

- اتساع شکم

- افزایش وزن

بارداری کاذب را چطور تشخیص دهیم؟

تنها راهی که می‌توان با اطمینان از وجود بارداری کاذب در فرد مطلع شد انجام آزمایش بارداری یا سونوگرافی است. معمولاً این آزمایش به صورت آزمایشی است که میزان گنادوتروپین کوریونی انسان (HCG) را در خون یا ادرار فرد بررسی می‌کند. قطعی‌ترین آزمایش برای بررسی بارداری سونوگرافی است که وجود یا عدم وجود جنین در حال رشد را بررسی می‌کند. بارداری کاذب ممکن است در بین زنانی که بدون توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی آنها یا دسترسی به مراقبت‌های زنان و زایمان دچار اختلالات روانی هستند رایج باشد.

 

رفتار فردی که به بارداری کاذب دچار است چگونه است؟

برای برخی از افرادی که یک دوره بارداری کاذب را تجربه می‌کنند نتایج آزمایش یا سونوگرافی به آنها می‌گوید باردار نیستند و کافی است تا بسیاری از علائم حاملگی آنها کاهش یابد.

 

نتیجه‌گیری:

اگر فکر می‌کردید که باردار هستید و علائم بارداری را تجربه کرده‌اید فقط برای اینکه متوجه شوید که باردار نیستید ممکن است احساس خرد شدن داشته باشید. ممکن است احساس گیجی و بی‌حسی کنید. همه این‌ها واکنش‌های عادی به این تجربه است. شما واقعاً معتقد بودید آنچه که تجربه می‌کنید بارداری بوده و ممکن است از لحاظ روحی بهم ریخته باشید. اگر تشخیص داده شده است که شما دچار بارداری کاذب حاملگی کاذب هستید نه تنها از این واقعیت که باردار نیستید ناراحت می‌شوید، بلکه می‌ترسید و شرم می‌کنید که این اتفاق برای شما افتاده است. ممکن است تعجب کنید که مشکل شما چیست و از جستجوی کمک مورد نیاز در این زمان بترسید. چیزی برای شرمندگی وجود ندارد. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شما بارداری کاذب را تجربه کرده باشید. حتماً این دلایل را با پزشک خود بررسی کنید و هرگونه آزمایش پزشکی را که پزشک گفته را انجام دهید. اگر پزشک شما درمان را توصیه می‌کند مهم است که پیگیری کرده و با یک درمانگر یا مشاور صحبت کنید.

 

منبع: www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋