راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

۱۵ علامت عجیب در اوایل بارداری

تهوع صبحگاهی، سینه درد، ولع مصرف مواد غذایی از علائم اولیه بارداری است. آن‌ها نیز معمولاً مورد بحث قرار می‌گیرند. اما چند علامت وجود دارد که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد اما مردم آن‌ها را کمی عجیب می‌دانند. ممکن است عجیب به نظر برسند اما بگذارید به شما بگوییم که این علائم به اصطلاح عجیب بارداری مانند سایر علائم بارداری طبیعی است.


۱- پا‌های متورم:

هورمون‌ها در دوران بارداری باعث کشش و شل شدن رباط‌ها می‌شوند که ممکن است باعث شوند اندازه پای شما افزایش یابد و متورم شود.

۲- فراموشی بارداری:

نوعی از دست دادن حافظه است که از اوایل بارداری شروع می‌شود. شما تمایل دارید موضوعاتی را فراموش کنید. یک مطالعه نشان داده است که زنان باردار ممکن است شاهد کاهش ماده خاکستری مغز باشند که ممکن است باعث اختلال هوشی شود.

۳- رشد موهای سر:

هورمون‌ها در درجه اول میزان بسیاری استروژن دارند که مرحله رشد مو‌های شما را افزایش داده و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند. بنابراین ممکن است مو‌های شما پر یا ضخیم شوند.

۴- افزایش حس بویایی:

افزایش سطح استروژن می‌تواند حس بویایی را در دوران بارداری افزایش دهد. محققان در استنفورد این فرضیه را مطرح کردند که بیماری صبحگاهی در برخی از افراد می‌تواند با این حساسیت بالا همراه باشد.

۵- طعم فلزی:

افزایش سطح استروژن در اوایل بارداری ممکن است طعم فلزی عجیبی در دهان ایجاد کند. این ممکن است علائم تهوع و استفراغ حاملگی را بیشتر و شما را نسبت به غذاها بیزار کند. حالت تهوع احتمالاً در اثر افزایش سریع سطح سرمی گنادوتروپین جفتی انسان است.

۶- آکنه:

ممکن است در طی بارداری به دلیل افزایش سطح هورمونی جوش‌های پوستی مشاهده کنید.


۷- کابوس‌ها:

ممکن است خواب‌های عجیب، ترسناک یا زیبایی داشته باشید که واقع بینانه باشند و حتی در طول روز آن خواب‌ها را به یاد بیاورید.

۸- غرغره شکم:

معده شما می‌تواند صداهای پر سر و صدایی را ایجاد کند که ممکن است در صورت گرسنگی برای مدت کوتاهی ایجاد شود. همچنین ممکن است مرتباً گرسنه باشید و اشتهای شما افزایش یابد.

۹- برجستگی‌های ریز اطراف آرئولا:

با پیشرفت بارداری غدد مونتگومری که در اطراف سینه شما وجود دارند بارزتر شده و آرئول تیره می‌شود. غدد مونتگومری ممکن است به صورت برجستگی‌های‌ریزی دیده شده و در اثر تحریک بیشتر نمایان شوند.

۱۰-‌ ترشحات سفید:

ممکن است در اوایل بارداری متوجه‌ترشحات مایل به سفید یا مایل به زرد شوید. این افزایش‌ ترشحات واژن از سلول‌های اپیتلیال و مخاط دهانه رحم تشکیل شده است. این می‌تواند به دلیل تغییرات هورمونی یا عفونت‌های مخمری باشد که در دوران بارداری شایع است.

 

۱۱- درد لثه هنگام مسواک زدن:

برخی از خانم‌ها گزارش می‌دهند که هنگام نخ دندان کشیدن یا مسواک زدن دندان‌ها و لثه ها دچار درد می‌شوند.

۱۲- حساسیت به برخی از رنگ‌ها:

بعضی از خانم‌ها ممکن است هنگام قرار گرفتن در معرض رنگ‌های خاص دچار حالت تهوع شوند.

۱۳- لک‌های پوستی:

این‌ لک‌های پوستی کوچک هستند که به دلیل افزایش سطح هورمونی ایجاد می‌شوند. آن‌ها در هر نقطه از صورت، زیر بغل، گردن، پستان یا کشاله ران ایجاد می‌شوند. لک‌های پوستی در بیشتر مواقع بی‌خطر هستند.


۱۴- افزایش دمای بدن:

دمای بدن شما احتمالاً ۲۴ ساعت پس از تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد و برای چندین روز پس از تخمک‌گذاری در حد بالا باقی می‌ماند.

۱۵- درد در اطراف ناف:

رحم در حال رشد ممکن است گاهی اوقات دیواره شکم را تحت فشار قرار دهد و باعث شود ناف دچار درد شود.

نتیجه‌گیری:

بیشتر این علائم و نشانه‌های عجیب و غریب بارداری بر اساس حدس و گمان است و نمی‌توانند به عنوان نشانه‌هایی برای تشخیص بارداری مثبت مورد استفاده قرار بگیرند. انجام تست بارداری در منزل می‌تواند به شما کمک کند از باردار بودن خود مطلع شوید. اگر هر یک از این علائم غیر معمول بارداری را تجربه کردید می‌توانید نگرانی خود را با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مطرح کنید. پزشک شما ممکن است آزمایش بارداری خون یا ادرار را برای تأیید بارداری شما انجام دهد.

منبع: www.momjunction.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋