راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

۵ زمانی که نیاز به تماس با پزشک در دوران بارداری ندارید

اگر از اتفاقاتی که برای شما می‌افتد احساس نگرانی می‌‌کنید بهتر است با ارائه دهنده خود تماس بگیرید. در زیر برای تسکین ذهن خود لیستی از نگرانی‌های رایج افراد باردار و دلایل احتمالی آن و زمان نگرانی پیدا کنید.
 


۱- شما چند انقباض داشته‌اید:

متأسفانه گرفتگی و انقباضات بخشی از بارداری است. در سه ماهه اول به احتمال زیاد با شروع رشد رحم دچار گرفتگی می‌شوید. با گذراندن دوران بارداری احتمالاً دچار انقباضات براکستون هیکس می‌شوید که گاهی اوقات می‌تواند بسیار دردناک باشد. با این حال انقباضات معمولاً نگران کننده نیستند مگر اینکه در فاصله منظم رخ دهند و با گذشت زمان یا بسیار دردناک به هم نزدیک شوند. اگر دچار انقباضات همراه با علائم زیر زایمان زودرس شده‌اید باید با پزشک خود تماس بگیرید و برای ارزیابی به بیمارستان مراجعه کنید:

- تمایل به تحمل یا فشار بر انقباضات خود
- خون قرمز روشن از واژن شما
- فشار شدید لگن
- کمردرد کم و کسل کننده
- خروج ناگهانی مایع شفاف و آبکی از واژن شما


۲- شما بیمار هستید یا در اطراف کسی بیمار بوده است:

برخی از عفونت‌ها با افزایش خطر سقط جنین، مرده زایی یا مرگ نوزادان همراه است. اما اینکه سرما خورده‌اید به این معنا نیست که بارداری شما در خطر است. در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزای فصلی استراحت زیاد، نوشیدن مایعات فراوان و استفاده از اسپری نمک بینی (نه داروهای بدون نسخه) توصیه می‌شود. برای جلوگیری از مشکلات دیگر افراد باردار باید مراقب خود باشند. با این حال اگر شما مبتلا به بیماری ویروسی هستید و علائم زیر را دارید برای دستورالعمل با پزشک خود تماس بگیرید:

- مشکل در تنفس یا تنگی نفس
- تب بالا
- درد شدید شکم
- علائم کم آبی بدن
- استفراغ یا اسهال که بیش از سه روز طول بکشد

۳- لکه بینی بعد از رابطه جنسی:

در دوران بارداری دهانه رحم شما دچار تغییرات هورمونی و فیزیکی می‌شود که ممکن است به راحتی خونریزی داشته باشید. برخی از زنان باردار هنگام ایجاد اختلال در دهانه رحم خونریزی کمی دارند مانند سونوگرافی یا واژینال لگن. خونریزی ممکن است صورتی، قرمز یا قهوه ای باشد. معمولاً جای نگرانی نیست و خود به خود برطرف می‌شود.
 


۴ - شما احساس نکرده‌اید که کودک حرکت می‌کند:

. به طور معمول افرادی که قبلاً بچه دار شده‌اند بیشتر از مادران اول باردار حساس هستند.  اگر این اولین بارداری شما است غیر عادی نیست که قبل از احساس حرکت در سه ماهه دوم بارداری خود باشید. اگر هنوز حرکتی را احساس نکرده‌اید لزوماً نشانه هرگونه مشکلی نیست. برخی از افراد در طول حاملگی در حرکت احساس مشکل می‌کنند. با این حال اگر قبلاً متوجه حرکت شده‌اید و این حرکت ناگهانی کاهش می یابد یا ناپدید می‌شود باید سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید. کاهش حرکت جنین یکی از نشانه‌های مرده زایی است و ممکن است نیاز به درمان فوری داشته باشد تا از مرگ کشنده نوزاد جلوگیری شود.



۵ - شما یک آزمایش بارداری مثبت انجام داده‌اید اما هیچ علامت صبحگاهی را ندارید:

بیماری صبحگاهی ممکن است وحشتناک باشد اما برخی از مردم می‌دانند که از نظر آماری شانس سقط جنین با تهوع صبحگاهی کمتر است. این بدان معنا نیست که اگر شما یکی از خوش شانس‌هایی هستید که حالت تهوع ندارند.
حتی اگر در اوایل بارداری حالت تهوع صبحگاهی داشته‌اید و اکنون از بین رفته است این بدان معنا نیست که بارداری شما در خطر است. تهوع صبحگاهی می‌تواند تغییر کند و معمولاً در هفته 14 بارداری به طور کامل از بین می‌رود. اگر تهوع صبحگاهی ندارید (یا متوقف می‌شود) علائم زیر را نیز در مورد سقط جنین دارید باید با ارائه دهنده خود تماس بگیرید:

- درد شکم یا گرفتگی
- کمردرد یا کمردرد
- از بین رفتن ناگهانی و کامل علائم بارداری
- خونریزی واژن

منبع: www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋