راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

نوزاد در ۲۴ ساعت اولیه زندگیش

هنگامی که کودک شما متولد می‌شود ممکن است پوست او آبی و لکه دار باشد. آن‌ها احتمالاً از مایع آمنیوتیک، خون و ورنیکس پوشیده شده اند که یک ماده سفید پنیری است. این طبیعی است. پوست آن‌ها با شروع نفس کشیدن صورتی می‌شود یعنی حدود یک دقیقه پس از تولد دست‌ها و پا‌های کودک شما ممکن است تا چند ساعت هنوز مایل به آبی باشد. مایع آمنیوتیک و ورنیکس که در رحم وجود دارد هنوز روی آن قرار دارد. آن‌ها برای کودک شما مهم هستند. این مواد به کودک شما کمک می‌کند تا در خارج از رحم احساس امنیت کند.

تولد جفت و بریدن‌بند ناف:

بعد از اینکه کودک خود را به دنیا آوردید انقباضات بیشتری خواهید داشت که به شما در زایمان جفت کمک می‌کند. پس از این اتفاق ‌بند ناف که به جفت متصل است در دو مکان بسته می‌شود و بریده می‌شود. ممکن است از فرد همراه شما برای قطع بند کمک گرفته شود.

 

تماس پوست با پوست:

پس از زایمان طبیعی از طریق واژن نوزاد تازه متولد شده شما برای تماس پوست با پوست روی قفسه سینه شما قرار می‌گیرد. کودک شما به خواب و غذا احتیاج دارد و او باید احساس امنیت و گرما کند، بنابراین باید پوست شما را احساس کند. این کار‌ باعث می‌شود تا:

  • گریه نوزاد تازه متولد شده را کاهش می‌دهد
  • به شروع و تداوم شیردهی کمک می‌کند
  • به حفظ دمای بدن کودک کمک می‌کند

اگر سزارین شده‌اید از ماما خود بخواهید تا مطمئن شود کودک شما هر چه زودتر تماس پوست به پوست با شما دارد.

 

غذا دادن به نوزاد:

نوزادان علائم تمایل به تغذیه خود را زود بعد از تولد نشان می‌دهند و معمولاً حدود ۵۰ دقیقه پس از تولد پستان را متصل می‌کنند و مکش می‌کنند. سپس ممکن است یک ساعت یا بیشتر شیر بخورند. کودک خود را مقابل سینه قرار دهید، احتمالاً او پستان شما را پیدا می‌کند و شروع به تغذیه می‌کند. اگر این اتفاق نیفتد می‌توانید از ماما یا مشاور شیردهی کمک بگیرید. اولین شیری که تهیه می‌کنید آغوز نام دارد. غلیظ و اغلب زردرنگ است نه سفید خالص. این شیر، ‌ایده آل برای کودک شما است. به طور معمول مقدار کمی تولید می‌شود.

ویتامین K:

در هنگام وزن‌گیری، پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از خونریزی ناشی از کمبود ویتامین K به کودک خود ویتامین K تزریق کنید.

 

خوابیدن:

کودک شما در کنار شما خواهد ماند تا بتوانید به راحتی نیاز‌های او را پاسخ دهید. آن‌ها احتمالاً به زودی پس از اولین تغذیه می‌خوابند و این ممکن است ۶ ساعت یا بیشتر طول بکشد. آن‌ها احتمالاً بیش از نیمی از روز اول خود را در جهان خواهند خوابید.

کودک تازه متولد شده من چه چیزی را می‌بیند، می‌شنود، بوی می‌دهد، مزه می‌کند و احساس می‌کند؟

کودک شما در نیمه آخر بارداری شما به صدای شما گوش می‌دهد و هنگامی که پس از تولد با او صحبت می‌کنید این صدا را تشخیص می‌دهد. صدای شریک زندگی یا شخص پشتیبانی شما ممکن است آشنا باشد اگر آن‌ها در نزدیکی کودک شما نیز صحبت کرده باشند. کودک شما با شنیدن صدا‌های شما احساس امنیت می‌کند و ممکن است با چرخاندن سر به سمت شما پاسخ دهد. کودک شما همچنین می‌تواند ضربان قلب شما را مانند آنچه که در رحم مادر است، بشنود. بینایی کودک شما هنگام تولد تار است اما از فاصله حدود ۳۰ سانتی متری می‌توانند روی صورت شما متمرکز شوند. این فاصله نوازش نامیده می‌شود. تقریباً از پستان تا صورت فاصله دارد. کودک شما بین آنچه می‌شنود و آنچه می‌بیند ارتباط برقرار می‌کند.

 

ادرار و مکونیوم:

در ۲۴ ساعت اول کودک شما احتمالاً حداقل یک بار ادرار و مکونیوم (مدفوع تازه متولد شده) دفع می‌کند. مکونیوم سیاه و چسبناک است.

 

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋