راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا مقدار زیادی قند، باعث مشکلات سلامتی در کودکان شود؟

به عنوان یک والدین دادن آب نبات یا سایر غذاهای شیرین به عنوان پاداش یا انگیزه به کودک می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال روش های بهتری برای تشویق رفتار خوب وجود دارد. ایجاد یک رابطه سالم با غذا شامل جدا کردن احساسات و تأثیرات محیطی از تصمیمات مربوط به خوردن غذا است. با این وجود به موارد زیر توجه کنید:

 اجتناب از نگرانی‌های مربوط به سلامتی در آینده

مصرف بیش از حد قند در سنین جوانی با شاخص توده بدنی بالاتر زندگی همراه است. اگرچه خوردن شیرینی های بعضا بعید به نظر می رسد در کوتاه مدت مشکلات عمده ای ایجاد کند، اما تشویق عادات غذایی سالم مهم است از اوایل کودکی شروع شود. تعادل خوبی بین محدودیت بیش از حد در مورد آنچه کودک شما می خورد و غفلت از تربیت نوجوانان و بزرگسالان آینده سالم وجود دارد. مصرف زیاد قند خطر چاقی و بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد، به خصوص با بالا رفتن سن علاوه بر این درد مفاصل، نقرس و بیماری کبد چرب از عوارض احتمالی اضافه وزن هستند. ایجاد عادات غذایی مغذی در ابتدای کار کودک شما را به سمت یک سبک زندگی سالم در آینده هدایت می کند. به جای عواقب منفی قند به فواید غذاهای مغذی تمرکز کنید تا به کودکان کمک کند تا نگرش مثبتی در مورد خوب غذا خوردن پیدا کنند.

 اطمینان از تغذیه کافی

بچه ها به جای اینکه کالری خالی از قند را پر کنند در شکم خود به فضای کافی برای غذاهای مقوی نیاز دارند که برای رشد و نمو لازم است. به بزرگسالان توصیه می شود قند اضافه شده را به کمتر از 10٪ کالری مورد نیاز روزانه خود (که حدود 12 قاشق چای خوری یا 48 گرم است) محدود کنند. از آنجا که کودکان به طور کلی غذای کمتری می خورند حدود معادل آنها بیشتر مانند 7 تا 8 قاشق چای خوری یا 30 تا 35 گرم در روز خواهد بود. کودکان در حال رشد برای حمایت از مغز و سیستم عصبی آنها به پروتئین برای رشد عضلات و چربی های سالم نیاز دارند. کودکی که به جای شیر نوشابه یا آب می نوشد کلسیم مورد نیاز دندان ها و استخوان های محکم را از دست می دهد. تشویق بچه ها برای ایجاد طعم غذاهای طبیعی و شیرین، آنها را برای عادت های غذایی سالم و پیشگیری از بیماری های مزمن در بزرگسالی آماده می کند.

 محافظت از دندان های کودکان خود

پوسیدگی دندان با مصرف منظم غذاها و نوشیدنی های شیرین تشدید می شود. در صورت عدم درمان مشکلات دندانی می تواند منجر به عفونت های جدی شود (حتی زمانی که آنها فقط دندان های شیری هستند). آموزش مسواک زدن به کودکان در سنین پایین قند ایجاد کننده پلاک را از بین می برد و به حفظ سلامت دندان های سالم کمک می کند. مسواک زدن منظم (بدون شروع خمیر دندان) بچه ها را به عادت های خوب دندان عادت می دهد.

ارتقا تعادل سالم

بیشتر بچه ها وقتی در یک محیط غذایی سالم قرار می گیرند مصرف خود را بر اساس سیگنال های گرسنگی داخلی تنظیم می کنند. آهسته غذا خوردن، متوقف شدن در هنگام سیری روش های مفیدی برای ایجاد رابطه مثبت با غذا است. عادتهای غذایی سالم را با نشستن برای وعده های غذایی به عنوان یک خانواده و اجازه دادن به بچه ها در آشپزخانه بیرون بیاورید از استفاده غذا به عنوان مجازات یا پاداش خودداری کنید. در عوض به کودکان بیاموزید که چگونه غذاهای خاص می‌توانند عضلات ما را بسازند یا به ما انرژی بدهند. یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از اینکه کودک شما درست غذا می خورد این است که از نگه داشتن میان وعده های شیرین زیاد در خانه خودداری کنید.

 

منبع: www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋