راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بین اوتیسم و ADHD (پیش فعالی) چه تفاوتی وجود دارد؟

اوتیسم اختلالات تکاملی عصبی جداگانه هستند که می توانند برخی علائم را داشته باشند. تفاوت های اساسی بین اوتیسم و پیش فعالی وجود دارد و فرد می تواند هر دو شرایط را داشته باشد. در این مطلب نی نی سایت بررسی می کنیم که آیا رابطه ای بین این دو بیماری وجود دارد یا خیر و تشخیص ها و درمان ها را شرح می دهیم.

ADHD چیست؟

کودکان مبتلا به بیش فعالی با توجه، بیش فعالی و کنترل تکانه مشکلاتی را تجربه می کنند. آنها ممکن است قبل از اقدام به تمرکز، آرام بنشینند یا فکر کنند. سه نوع ADHD وجود دارد و پزشک تشخیص را بر اساس علائم خاص فرد قرار می دهد: زیرگروههای ADHD عبارتند از:

بی توجه

بیش فعال تکانشی

ترکیب شده

علائم ADHD ممکن است با بزرگتر شدن کودک بهبود یابد و بتواند تمرکز و کنترل بیشتری بر انگیزه های خود پیدا کند.

بزرگسالانی که علائم خود را ادامه می دهند ممکن است از مشاوره بهره مند شوند که می تواند به فرد کمک کند تا مدیریت شرایط را یاد بگیرد.

اوتیسم چیست؟

اختلال طیف اوتیسم بر ارتباطات اجتماعی و تعامل فرد در زمینه های مختلف تأثیر می گذارد. هیچ درمانی وجود ندارد، اما درمان می تواند به افراد کمک کند تا در زمینه هایی که به نظر آنها چالش برانگیز است پیشرفت کنند. اوتیسم به طور معمول قبل از رسیدن کودک به 3 سالگی ظاهر می شود.

ADHD در مقابل اوتیسم چه تفاوتی دارد؟

کودکان مبتلا به بیش فعالی اغلب در توجه به یک مسئله برای مدت طولانی مشکل دارند و ممکن است به راحتی حواسشان را پرت کنند. کودکان اوتیسم ممکن است محدوده علاقه داشته باشند. به نظر می رسد که آنها در مورد چیزهایی که لذت می برند وسواس دارند و در تمرکز روی چیزهایی که علاقه ای ندارند، مشکل دارند. آنها ممکن است به راحتی حقایق و جزئیات را به یاد بیاورند و بعضی از آنها در ریاضیات، علوم، موسیقی یا هنر سرآمد هستند. در حالی که کودک در حال انجام تکالیف است، تشخیص این علائم ممکن است ساده ترین باشد. کودک مبتلا به بیش فعالی ممکن است نتواند به هیچ موضوعی توجه کند. یک کودک اوتیسم ممکن است تمرکز بالایی بر روی موضوعات مورد علاقه خود داشته باشد، اما ممکن است نتواند به موضوعاتی بپردازد که کمتر به آنها علاقه دارد.

آیا بین اوتیسم و ADHD رابطه وجود دارد؟

در علائم اوتیسم و ADHD همپوشانی وجود دارد و وجود هر دو بیماری ممکن است. با این حا ، متخصصان پزشکی اکنون تشخیص داده اند که بسیاری از کودکان معیارهای هر دو را دارند. محققان به طور کامل نمی دانند که چه علتی باعث بروز هر دو بیماری می شود، اگرچه عوامل ژنتیکی احتمالاً در هر دو منبع معتبر نقش دارند.

چه طور اوتیسم را تشخیص بدهیم؟

والدین و مراقبانی که نگران هستند کودکشان مبتلا به ADHD، اوتیسم یا هر دو باشد، باید با پزشک خانواده یا متخصص اطفال صحبت کنند. پزشک ممکن است توصیه کند کودک را به متخصص اختلالات رفتار کودک ارجاع دهد. یک پزشک تشخیص ADHD را بر اساس علائمی که در 6 ماه گذشته وجود داشته است قرار می دهد. علائم شامل موارد زیر است:

مشکلات شنوایی

مشکلات یادگیری

اختلالات خواب

رفتار افراد اوتیسمی چه گونه است؟

رفتار درمانی به طور معمول اولین خط درمانی برای کودکان خردسال است. برای کودکان بزرگتر، پزشک ممکن است ترکیبی از رفتار درمانی و دارو را توصیه کند. کودکان اوتیسم بسته به نیازشان ممکن است از اشکال اضافی درمانی بهره مند شوند. برخی از گزینه ها عبارتند از: مشاوره، مداخلات آموزشی، کار درمانی، ادغام حسی، گفتاردرمانی، آموزش

اوتیسم و ADHD دارای برخی علائم هستند. اگرچه درمانی برای هیچ یک از این دو بیماری وجود ندارد ، اما چندین روش درمانی و دارویی می تواند به کودکان در پیشرفت در زمینه هایی که از نظر آنها چالش برانگیز است ، کمک کند.

 

منبع: www.medicalnewstoday.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋