راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بهترین دوربین فیلمبرداری برای تولید محتوا

تولید محتوای ویدیویی به ترند این سال‌ها تبدیل شده و مثل همیشه، کسی می‌تواند ویدیوی با کیفیت و بهتری تولید کند که تجهیزات بهتر و به‌ روز‌تری داشته باشد. اگر شما هم قصد شروع تولید محتوای بصری دارید، ما می‌خواهیم اول مشخصات دوربین‌ها را بررسی کنیم بعد چند مدل پرفروش را هم معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین دوربین فیلم‌برداری برای تولید محتوا را انتخاب کنید.

کدام دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای به درد تولید محتوا می‌خورد؟

در حال حاضر گزینه‌های قابل انتخاب زیادی وجود دارد؛ موبایل، دوربین‌های ورزشی کوچک، دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه و DSLR، دوربین‌های کامپکت و دوربین‌های فیلمبرداری خانگی یا همان هندی‌کم‌ها. از بین تمام این انواع موجود، دوربین‌های بدون آینه و DSLR بهترین انتخاب هستند.

هیچ‌کدام از دوربین‌های دیگر امکانات و ویژگی‌های متنوعی ندارند و مهم‌تر این که امکان تعویض لنز و وجود لوازم جانبی سازگار با این دوربین‌ها دست شما را برای ارتقا و تنوع در تولید محتوا باز می‌گذارد.

برای این‌که شما بتوانید یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای برای تولید محتوا بخرید، لازم است نکاتی را بدانید.

نکاتی درباره خرید دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای

ورودی میکروفون

شاید بتوانید کیفیت تصویر، نور و... را نادیده بگیرید. اما اگر صدای شما واضح نباشد، قطعا مخاطب ویدیو شما را دنبال نخواهد کرد. با توجه به‌ این‌که میکروفون‌های داخلی دوربین‌ها نیاز شما را برطرف نمی‌کنند لازم است دوربینی را انتخاب کنید که برای اتصال میکروفون دارای پورت‌های مناسب باشد تا بتوانید میکروفون‌های حرفه‌ای را  به آن متصل کنید.

امروزه میکروفون‌های بی‌سیم و گان‌شات متنوعی برای نصب و انطباق با دوربین‌های حرفه‌‌‌ای در بازار وجود دارد.

فیلم برداری با رزولوشن بالا

در یوتیوب شما می‌توانید ویدیوهای خود را با کیفیت 4K و حتی بالاتر آپلود کنید. شاید فکر کنید هنوز افراد زیادی نیستند که بتوانند با این سرعت کم اینترنت ویدیوهای 4K ببینند ولی مطمئن باشید حداکثر دو سال بعد رزولوشن‌های بالاتر هم برای اکثر افراد عادی خواهد شد.

خیلی از دوربین‌های فیلم‌برداری جدید این قابلیت را دارند اما حواستان باشد که همه چیز رزولوشن ویدیو خروجی دوربین نیست.

صفحه نمایش چرخان و لمسی

صفحه نمایش چرخان برای این‌که بتوانید تصویر خود را ترکیب‌بندی کنید و خود را درون آن مشاهده کنید گزینه مناسبی به نظر می‌آید. اما لازم است یک نکته را خدمت شما بگوییم که این نوع از صفحه نمایش قابلیت آسیب‌پذیری بالایی دارد و باید هنگام استفاده از آن محتاط برخورد کنید.

صفحه نمایش لمسی هم کار شما را سریع‌تر می‌کند چون دیگر نیاز نیست برای رسیدن به یک تنظیم کوچک در منوی بزرگ دوربین‌ها چندین و چند بار با دکمه‌ها بازی کنید.

لرزشگیر دوربین

انتخاب دوربینی که در داخل دوربین و لنز آن لرزشگیر وجود داشته باشد، به شما کمک می‌کند بار اضافی حمل و نقل وسایل غیر ضروری از روی دوشتان برداشته شود.

امکان فوکوس خودکار چند بعدی

فوکوس خودکار در دوربین‌های حرفه‌ای یک ویژگی منحصر به فرد است. تصور کنید می‌خواهید یک ویدیوی آنباکس محصول ضبط کنید؛ اگر بخواهید همین کار را با موبایل انجام دهید خروجی کار رضایت‌بخش نخواهد بود چون فوکوس همیشه روشن و غیردستی موبایل‌ها با هر حرکت دست در جلوی دوربین به هم می‌ریزد.

اما در دوربین‌های حرفه‌ای کافی است مشخص کنید فوکوس روی کدام بخش تصویر ثابت بماند.

موبایل برای ضبط ویدیو کافی نیست؟

شاید یک تلفن همراه برای شروع مناسب باشد اما در دراز مدت به کنترل نور، فوکوس روی تصویر، بزرگ‌نمایی تصویر، تصویر بدون لرزش، هارد مستقل برای ذخیره اطلاعات و میکروفون خارجی برای صدای با کیفیت برای گسترش فعالیتتان نیاز پیدا می‌کنید.

هر چند دوربین‌های موبایل سال به سال پیشرفت می‌کنند اما هنوز فاصله زیادی با دوربین‌های حرفه‌ای تولید محتوا دارند.

دوربین‌های موبایل طوری طراحی شده‌اند که تمام تنظیمات به صورت خودکار انجام شود که همین ویژگی خیلی وقت‌ها مانع بزرگی می‌شود. فرض کنید می‌خواهید تمرکز یا همان فوکوس دوربین را به جای سوژه روی جسمی دورتر در تصویر نگه دارید، در دوربین‌های حرفه‌ای این کار به آسانی امکان‌پذیر است اما در موبایل‌ها به محض جابجا شدن سوژه یا دوربین همه چیز به حالت قبلی برمی‌گردد.

این فقط یک نمونه از مشکلات احتمالی بود. ده‌ها مزیت دیگر می‌توان برای دوربین‌های حرفه‌ای شمرد.

معرفی دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای برای تولید محتوا

خب حالا که با نکات خرید دوربین آشنا شدید وقت آن است که دو مدل از بهترین دروبین‌های با کیفیت برای تولید محتوای ویدیویی را خدمتتان معرفی کنیم:

دوربین Canon250D

این دوربین در کل حرفه‌ای حساب می‌شود اما در میان سایر مدل‌ها یک پایین‌رده است.

با این دوربین فیلمبرداری می‌توانید با رزولوشن  4K ویدیو ضبط کنید. برای تولید کننده‌های محتوایی که می‌خواهند تصویری بهتر از موبایل‌ها در نور کم و مخصوصاً شب ضبط کنند یک انتخاب عالی است.

قیمت نسبتا پایین، سیستم فوکوس خودکار، امکان تعقیب سوژه و امکان اتصال به wifi از دیگر ویژگی‌های دوربین 55-18 Canon 250D است.

دوربین Sony a6400

دوربین‌های بدون آینه سونی از بهترین دوربین های برای تولید محتوا هستند. مخصوصا اگر دنبال یک دوربین فیملمبرداری برای یوتیوب هستید، این مدل از سونی یکی از پرطرفدارترین‌ها است.

دلایلی که برای این بهترین بودن می‌تواند شمرد خیلی زیاد است.

این مدل از سونی یک دوربین همه کاره است. امکانات پیشرفته عکاسی، پردازنده قدرتمند، فوکوس ۴ بعدی، تشخیص خودکار چهره در تصویر و تنظیمات متنوع برای موقعیت‌ها و شرایط نوری مختلف از مهم‌ترین ویژگی‌های سونی a6400 است.

دوربین Canon 800D

دوربین 800D کانن مناسب عکاس‌ها و فیلمبردارهای تازه‌کار است.

صفحه نمایش لمسی‌، تصویربرداری با نویز خیلی کم، عکاسی سریع ۶ فریم در ثانیه، و لرزشگر ۵ محوره از ویژگی‌ها و امکانات این مدل دوربین است.

امکان اتصال وای فای به موبایل هم کمک می‌کند تا وقتی به تنهایی می‌خواهید از خودتان فیلم و عکس بگیرید دیگر نیاز به رفت و آمد مداوم به پشت دوربین نباشد.

دوربین Nikon D3500

این مدل از نیکون دوربین نسبتاً سبکی است که کارهای حرفه‌ای و روزمره تولید محتوای ویدیویی شما را می‌تواند به صورت کامل برعهده بگیرد.

باتری قوی، فوکوس خودکار، فیلمبرداری با رزولوشن فول اچ دی از ویژگی‌های دوربین Nikon D3500 است.

قیمت این مدل نسبت به سه مدل دیگر پایین‌تر است و البته انتظارتان از امکانات حرفه‌ای هم باید در همین محدوده قیمتی باشد.

خرید بهترین دوربین برای تولید محتوای حرفه‌ای

وقت آن رسیده است که دستی به سر و روی ویدیوهای یوتیوب خود بکشید و با خرید یک دوربین فیلم‌برداری، محتواهای با کیفیت‌تری را با دیگران به اشتراک بگذارید و بدرخشید.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید دوربین فیلمبرداری سری به فروشگاه نورنگار بزنید. نورنگار یکی از با سابقه‌ترین و خوشنام‌ترین فروشگاه‌های تخصصی در زمینه دوربین و سایر تجهیزات مرتبط است.

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋