راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) چیست ؟

بلفاروپلاستی Blepharoplasty جزء عمل های زیبایی در دنیا به شمار می رود که مرتبط با پلک ها می باشند؛ این عمل زیبایی پلک باعث می شود که پوست اضافی و چربی های زائد موجود در ناحیه پلک از بین برود و چشم ها دوباره به حالت جوانی و زیبای خود بازگردند. انجام این عمل برای هر فردی علاوه بر افزایش زیبایی چهره و چشم ها، باعث می شود که سن شخص ۱۰ سال جوان تر از سن خود نمایان شود، به همین دلیل درحال حاضر طرفداران بسیاری در دنیا پیدا کرده و روز به روز در حال افزایش محبوبیت در بین افراد است.

 

بلفاروپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

 

جراحی پلک یک عمل سرپایی و ساده می باشد که نیازی به بیهوشی در حین عمل نیز ندارد؛ همچنین پس از انجام عمل بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و می تواند پس از ان به منزل بازگردد و استراحت کند. این عمل مختص خانم ها نمی باشد و آقایان نیز می توانند از این عمل زیبایی پلک استفاده کنند.


روش انجام عمل بلفاروپلاستی به دو صورت می باشد که یکی مختص پلک پایین و دیگری برای جراحی پلک بالا می باشد؛ در جراحی پلک بالا در ابتدا پزشک با استفاده از تیغ جراحی یکی برش ریز به موازات چروک های طبیعی پلک ایجاد می کند و سپس با استفاده از لیزر و یا امواج رادیویی و یا تیغ جراحی، پوست و چربی های اضافی موجود در این ناحیه را حذف می کند؛ به این ترتیب چروک ها و حتی افتادگی پلک در این ناحیه به طور چشم گیری رفع می شود. در نهایت نیز پزشک با استفاده از بخیه های نازک و ظریف، برش ایجاد شده را با دقت و ظرافت بخیه میزند؛ و به این صورت شخص علاوه بر افزایش زیبایی، میدان دید باز تر و وسیع تری نیز به دست می آورد. در روش دیگر که متعلق به پلک پایین می باشد، پزشک متخصص در ابتدا با ایجاد بک برش ریز در ناحیه زیر چشم، چربی های اضافی موجود در این ناحیه را که باعث پف کردن زیر چشم و زشت شدن آن می شوند را حذف می کند و پوست اضافی موجود در زیر چشم را رفع می کند تا ناحیه زیر چشم صاف و بدون چروک شود و زیبایی چهره و چشم ها چند برابر شود.

 

آیا نتایج نهایی ناشی از انجام بلفاروپلاستی دائمی است؟

دائمی بودن نتایج و آثار عمل زیبایی پلک به چندین معیار مختلف بستگی دارد و نمی توان آن را تنها به یک عامل وابسته دانست. اگرچه نتایج نهایی ناشی از عمل زیبایی بلفاروپلاستی را به عنوان نتایج طولانی مدت به شمار می آورند؛ اما این نتایج به طور کامل در هیچ شخصی باقی نخواهد ماند. نتایج این جراحی پلک با افزایش سن شخص به مرور از بین می روند و نمی توان به هیچ وجه جلو از بین رفتن آن را گرفت. البته راه کار ها و روش هایی نیز وجود دارد که در انجام آن ها می توان طول عمر نتایج ناشی از بلفاروپلاستی به میزان زیادی افزایش داد.

هدف از جراحی پلک

مزایای جراحی پلک

عمل بلفاروپلاستی مزایای زیبایی، عملکردی، و روانی زیادی را به همراه دارد. این مزایا شامل موارد زیر می باشند:

  • باعث می شود چشمان شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسند.
  • باعث می شود حتی بدون آرایش ظاهری شاداب تر داشته باشید.
  • بینایی شما را که به خاطر پلک های افتاده کاهش یافته، باز می گرداند.
  • اعتماد به نفس را افزایش داده و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

کاربردهای جراحی پلک

روی هم رفته کاربردهای جراحی پلک را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد:

  • درمان افتادگی پوست یا شلی پوست پلک بالا که باعث ایجاد چین و چروک روی پلک می‌شود و می‌تواند انحنای سطحی (کانتور) پلک را با مشکل مواجه کند.
  • درمان افتادگی پلک ناشی از سنگینی پوست اضافه که باعث اختلال در بینایی فرد می‌شود.
  • برطرف کردن پف و تورم پلک‌ها؛
  • برطرف کردن پف و تورم زیر چشم؛
  • رفع افتادگی پلک پایین که باعث بیشتر دیده شدن نواحی سفید چشم در زیر قرنیه می‌شود.
  • برداشت پوست اضافی و رفع چین و چروک‌های ظریف پلک پایینی.

آیا جای بخیه و زخم در عمل پلک می ماند؟

این مساله تا حد زیادی به تجربه پزشکی که شما انتخاب میکنید و همچنین میزان شدت افتادگی پلک شما بستگی دارد ولی معمولا جای زخم یا بخیه بر جای نمی ماند و یا به سختی قابل مشاهده است. در صورت به جا ماندن جای عمل میتوان از لیزر درمانی برای از بین بردن آن استفاده کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:
شعبه مرکزی تهران سعادت آباد:
09120043630
شعبه اصفهان:
09130323292
دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848
آیدی اینستاگرام:
clinic.arad

Int.clinicarad

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋