راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آخرین فرصت برای قدم زدن روی ماسه های طلایی کویر

اصولا برنامه سفرهای طبیعت گردها به دو بخش تقسیم می‌شود : کویر و جنگل. زمستان فصل کویر است و تابستان فصل جنگل. زمستان کویر بسیار لذت بخش است، آفتاب بی رمق، هوای خنک و دوست داشتنی کویر، هراز گاهی نم باران عطر ماسه‌های باران خورده بسیار دلپذیر است.

ریگ زرین و ماسه های طلایی

از میان همه کویرهایی که رفتم تجربه سفر به ریگ زرین تجربه دیگری است. ریگ زرین را در استان یزد و نزدیک اردکان می‌توانید پیدا کنید. خاصیت ریگ‌زرین به رنگ‌طلایی ماسه‌های آن است . وقتی از دور منظره ریگ زرین را می‌بینی انگار روی تپه های ماسه‌ای لایه‌ای از گرد طلا پاشیده‌اند.برای سفر به ریگ زرین لطفا دوربینتان را فراموش نکنید، چون عکسها و مناظر منحصر به فردی در انتظارتان است. نکته مثبت دیگر رفتن به کویر در فصل زمستان امنیت است، زیرا حیوانات کویری که برای انسان خطرناکند، مثل مار و عقرب در فصل سرما کمتر به سطح خاک می‌آیند و بیشتر در لایه‌های زیرین کویر هستند.

کویر زرین

نکته‌های مهم درباره سفر به ریگ زرین

  • به هیچ وجه با ماشینهای عادی نمی‌شود وارد ریگ زرین شد برای ورود به ریگ زرین نیاز به ماشین آفرودی دارید، در غیر این صورت در ماسه‌ها گیر می‌کنید و گرفتار می‌شوید .
  • اگر ماشین ندارید برای رفتن به کویر از خدمات تورهای کویر گردی بهره‌مند شوید. به هیچ وجه بدون راهنما وارد کویر نشوید چون از آن بیرون نخواهید آمد، حتی اگر به نظرتان اقامتگاه و شهر خیلی نزدیک و دم دست بیاید .
  • برای رفتن به کویر هر چقدر هم که حرفه‌ای هستید به هیچ وجه تک ماشین اقدام نکنید، چون اگر گیر کنید کسی نیست به دادتان برسد. اصولا برای کویر باید دست کم سه ماشین باهم وارد کویر شوید تا اگر یک نفر گیر کرد یا حتی دو ماشین با هم گیر کرد حداقل یک ماشین برای کمک به بقیه باشد.
  • یادتان باشد در کویر آب نیست. حتما آب به اندازه کافی بردارید و پیش‌بینی اتقاقات غیر مترقبه مثل طوفان شن و ..‌ را نیز داشته باشید.
  • جعبه کمکهای اولیه را فراموش نکنید. درون آن مقداری غذاهای خراب نشدنی وشیر خشک و ... بگذارید که اگر زمانی خدای نکرده اتفاقی افتاد و مجبور شدید بیشتر توی کویر بمانید گرفتار نشوید.
  • در کویر از خوردن خوراکیهای شور مثل دوغ و چیپس و پفک خودداری کنید، زیرا نیاز بدن شما را به آب بیش از پیش بالا می‌برد.
  • حتما از لباسها و کفشهای ساق‌دار استفاده کنید که پای شما را در برابر گزش حشرات ایمن کند. از محلولهای مخصوص ضد حشره استفاده کنید تا کمتر دچار گزش شوید .
  • از دستمال گردن برای جلوگیری از ورور خاک به ریه ها استفاده کنید، چون ماشینها و البته نسیم و بادهای کویری خاک بلند می‌کنند که ممکن است باعث سرفه های طولانی شود .
  • حتما توی کویر در پشه بند بخوابید و اکیدا از خوابیدن در جاهای سرباز اجتناب کنید .

کویر ریگ زرین

مراقب بچه ها باشید

کویر بازی به بچه‌ها خیلی خوش می‌گذرد، اما حتما چند نکته را در مورد کودکانتان مد نظر داشته باشید :
  • دقت کنید که اگر با بیل و بیلچه بازی می‌کنند ماسه توی چشمشان نرود چون باعث عفونتهای چشمی می‌شود .
  • شب کویر استخوان می‌ترکاند از آوردن انواع لباسهای خیلی گرم، کلاه و دستکش و کیسه خواب گرم برای کودکان غافل نشوید.
  • چشم از بچه‌ها برندارید. کویر شوخی ندارد یک لحظه فرزندتان کنارتان است و لحظه دیگر نیست.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋