همان طور که قبلا در آموزش یواست سئو گفتیم انتخاب کلمات کلیدی درست باعث افزایش شانس شما برای نمایش در رتبه های برتر نتایج گوگل می شود و تنها گرفتن چراغ سبز یواست و رنک مث کافی نیست.
چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟ چه ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی بهترین هستند؟ اینها سوال همیشگی سئوکاران است. انتخاب کلمات کلیدی صحیح، رمز داشتن سئو خوب هستند چون بسیاری از مراحل سئو و بهینه سازی را بر مبنای انتخاب کلمات کلیدی است. برای انتخاب این کلمات باید به دنبال رفتار کاربر باشید ببینید کاربر دنبال چه چیزی است و پاسخ سوال کاربر را بدهید.برای آموزش ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی کلیک کنید.
مراحل انتخاب کلمات کلیدی عبارتند از:
مرحله 1: جایگاه خود را بررسی کنید
مرحله 2: اهداف خود را مشخص کنید (روی کدام کلمات پولساز برای کسب و کار خود می خواهید رتبه بگیرد یا ورودی گوگل برای کدام مطالب را میخواهید بالا ببرید)
مرحله 3: لیستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید
مرحله 4: لیستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
مرحله 5: از ابزارهای انتتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید
مرحله 6: رفتار کاربر را برای کلمات کلیدی بدست آمده بررسی کنید. برای این کار می توانید از عباراتی که گوگل در نتایج جستجو نمایش می دهد یا از LSI ها استفاده کنید. این عبارات را هم در لیست کلمات کلیدی قرار دهید.
مرحله 7: کلمات کلیدی طولانی ( long tail) را شناسایی کنید و ابتدا روی آنها سرمایه گذاری کنید. این کلمات ctr خوبی دارند.
مرحله 8: لیست کلمات کلیدی را با اولویت مشخص کنید. سختی کلمه کلیدی را در این مرحله درنظر بگیرید.
مرحله 9: لیست موضوعی برای کلمات کلیدی تعریف کنید.
ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی (تحقیق کلمه کلیدی موثر)
روش های انتخاب کلمات کلیدی و ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی یکی از مهمترین دغدغه های سئوکاران است و هنگام کیورد ریسرچ و بهینه سازی محتوا در ادامه با معرفی معروف ترین ابزارهای انتخاب کیورد با ما همراه باشید.
کاربر و جستجوهای او همیشه بهترین منبع شما برای انتخاب کلمات کلیدی است. اما از کجا چنین اطلاعاتی بدست آوریم؟ خیلی ساده است. کافی است صفحه اول گوگل را باز کنید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را سرچ کنید می توانید از نتایج سرچ گوگل استفاده کنید. البته پیش از هر کاری این تنظیمات را انجام دهید. در بالای صفحه گوگل setting را انتخاب کنید و از کشویی که باز شده گزینه search setting را انتخاب کنید.
در صفحه تنظیمات جستجو بخش Private results گزینه Do not use private results را انتخاب کنید. به این صورت گوگل نه تنها جستجوهای شما بلکه جستجوهای همه کاربران را نمایش می دهد. این یعنی نتایج جستجو حقیقی و صحیح برای شما نمایش داده می شوند.
حالا در باکس اصلی سرچ، موضوعی که مدنظرتان است را تایپ کنید. با تنظیماتی که انجام داده اید، گوگل پیشنهادات خودش که در واقع، جستجوهای کاربران گوگل هستند را به ترتیب تکرار سرچ ها، برای شما نمایش می دهد. مثلا من کلمه “سئو” را جستجو می کنم. بهترین ابزار تحقیق کلمه کلیدی خود گوگل و پیشنهادات آن است.
همه این موارد، می توانند ایده هایی برای شروع نوشتن باشند. یا کلمه کلیدی ای که مد نظر شما باشد. اما انتخاب ها به همنیجا محدود نمی شود. کافی است قبل و بعد از کلمه، فاصله (اسپس) بزنید. یا از کلمات جذاب برای مخاطبان استفاده کنید.
کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل بعد و قبل از اسپیس
همانطور که گفتیم، یکی دیگر از راه های انتخاب کلمه کلیدی، اضافه کردن کلماتی است که مرتبط با حوزه کاری شما باشند. مثلا برای سئو، من از “آموزش” استفاده می کنم. عبارات پیشنهادی که آورده شده را می توانید به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید. بسته به حوزه کاری و یا مطلب مدنظر شما از کلماتی مثل خرید، دانلود، فروش، قیمت و … در انتخاب کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.
نکته: مهم ترین مزیت این روش، آشنایی با سایت های رقیب است. توجه داشته باشید که بررسی رقبا از اصلی ترین فعالیت های سئو است.
ابزار keywordtool.io
سایت keywordtool یکی از بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی است. از سایت های مختلف با هر زبانی که مد نظرتان باشد، می توانید تحقیق کلمه کلیدی را انجام دهید. یک نکته اینکه برای انتخاب زبان فارسی، باید کشور افغانستان را انتخاب کنید. چون ایران در میان کشورها قرار ندارد. عبارات پیشنهادی سایت انتخاب شده را می توانید خروجی بگیرید.
بعد از جستجو، لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی را به شما پیشنهاد می دهد. این کلیدواژه ها از ویژگی خودکار پیشنهاد گوگل (Google’s auto suggest) جمع آوری شده اند. این کلمات برای بلاگر ها و وب مستران گنج اطلاعات است. اما تکمیل خودکار چیست؟ گوگل تکمیل خودکار کلمات کلیدی را بر اساس چگونگی استفاده در جستجو پیشنهاد می کند. یعنی کلماتی که در اول لیست هستند، بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند.
Keyword Tool سرعت بالایی دارد و شاید بزرگترین مزیت آن را بتوان در رایگان بودن آن دانست. شما می توانید از کلیدواژه های پیشنهادی برای بهینه کردن سایت وردپرسی تان استفاده کنید. از طرف دیگر، از این ابزار می توانید برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب bing ،youtube و اپ استورها استفاده کنید.
یکی دیگر از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی سایت keywordfinder قابلیت انتخاب زبان و مکان مورد نظر برای جستجو به شما می دهد. شاید بپرسید چه مزیتی در انتخاب مکان جغرافیایی و زبان وجود دارد؟ مشتریان و کاربران برخی محصولات و سایت ها، محدود به مکان جغرافیایی خاصی هستند. یا فقط برای یک زبان کاربرد دارد. مثلا محصولات سایت راست چین برای کشورهای فارسی و عرب زبان کاربرد دارد. چون تماما راست چین شده هستند.
البته در سایت keywordfinder امکان انتخاب کشور ایران نیست. و شما می توانید فقط زبان فارسی را انتخاب کنید. از نکات قابل توجه دیگر، این که امکان ساخت اکانت و نگهداری اطلاعاتی که در نظر دارید هست. همچنین می توانید از دیتاهای انتخابی خود به فرمت csv و تهیه کپی در کلیپ بورد خروجی داشته باشید. kwfinder را می توان یکی از برترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی دانست.
برای نمونه کار سایت، “آموزش سئو” را در زبان فارسی جستجو می کنیم.
پاسخ ها