مدیریت

مدیریت

چک لیست سئو تکنیکال

امن بودن

وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده از نظر فنی، باید امن باشند. توجه به امنیت وب‌سایت، احترام به حریم خصوصی کاربران است. می‌توانید کارهای زیادی برای امن‌سازی وب‌سایت خود انجام بدهید و استفاده از HTTPS از مهم‌ترین اقدامات برای ایجاد امنیت است.

در آموزش سئو تکنیکال با استفاده از HTTPS مطمئن می‌شوید که هیچ‌کس نمی‌تواند داده‌های ردوبدل‌شده بین وب‌سایت و مرورگر را به دست بیاورد. برای مثال اگر افراد در وب‌سایت شما وارد حساب کاربری خود شوند، اطلاعات کاربریشان محفوظ می‌ماند. برای اجرای HTTPS در وب‌سایت باید گواهی SSL داشته باشید.

داشتن داده‌های ساختاریافته

«داده‌های ساختاریافته» (Structured Data) به موتورهای جستجو در درک بهتر محتوا و کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. با استفاده از این داده‌های ساختاریافته می‌توانید به موتورهای جستجو بگویید که چه محصولی می‌فرشید یا چه نوع محتوایی در وب‌سایت خود قرار می‌دهید. علاوه بر این، امکان ارائه جزئیات محتوا و محصولات از این طریق برای شما فراهم می‌شود.

از آنجایی که این داده‌ها فرمت مشخصی دارند، زمانی که شما اطلاعات لازم را به موتور جستجو ارائه می‌کنید، موتورهای جستجو می‌توانند آن را به سادگی بیابند و درک کنند. این موضوع باعث می‌شود که محتوای شما بیشتر دیده شود و شرایط لازم برای نمایش به شکل «ریچ ریزالت» (Rich Result) را به دست بیاورد.

داشتن سایت مپ XML

«XML Sitemap» فهرستی از تمام صفحات وب‌سایت شما است. این فهرست، نقشه راه وب‌سایت شما را به موتورهای جستجو نمایش می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید مطمئن شوید که موتورهای جستجو هیچ بخشی از محتوای مهم شما در سایت را از دست نمی‌دهند. سایت‌مپ XML به طور معمول شامل پست‌ها، صفحه‌ها، تگ‌ها و انواع دیگر پست‌های شما به شکل دسته‌بندی شده می‌شود و تعداد تصاویر و آخرین تاریخ ویرایش هر صفحه را نیز در بر می‌گیرد.

در حالت ایده‌آل، وب‌سایت‌ها نباید به سایت مپ XML نیاز داشته باشند. اگر وب‌سایتی ساختار لینک داخلی کارآمدی داشته باشد که تمام مطالب را به خوبی به هم مرتبط کند، ربات‌ها دیگر به سایت‌مپ نیازی نخواهند داشت. اما همیشه سایت‌ها بهترین ساختار را ندارند و داشتن سایت‌مپ XML می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

استفاده از تگ hreflang در وب‌سایت‌های بین‌المللی

اگر وب‌سایت شما در چند کشور با زبان‌های مختلف فعالیت داشته باشد، موتورهای جستجو برای درک کشور و زبان مقصد به کمی کمک نیاز خواهند داشت. اگر به موتورهای جستجو در درک تمایز زبان‌ها و کشورهای مختلف کمک کنید، محتوای وب‌سایت به زبان درست برای مخاطبان در هر منطقه جغرافیایی نمایش داده می‌شود.

با استفاده از تگ‌های hreflang می‌توانید این کار را انجام بدهید. این تگ‌ها به شما امکان تعریف صفحات برای کشورها و زبان‌های مختلف را می‌دهند. این موضوع گاهی به شما در حل مشکل محتوای کپی نیز کمک می‌کند. برای مثال اگر وب‌سایتی دارید که در آمریکا و بریتانیا فعالیت می‌کند و برای هر دو منطقه، یک محتوا را به زبان انگلیسی نشان می‌دهد، گوگل متوجه می‌شود که این محتوا کپی نیست و به مناطق جغرافیایی مختلفی اختصاص یافته است.

مدیریت
مدیریت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋