مدیریت

مدیریت

مزایای کامپوزیت نسبت به لمینت

  1. سریع‌تر بودن طول دوره درمان

    در این روش دندانپزشک پس از آماده کردن دندان‌ها، مواد کامپوزیت را بر روی آنها قرار می‌دهد و آن را در جای خود محکم می‌کند و کل درمان در طول یک جلسه تکمیل می‌شود. این در حالی است که آماده سازی دندان‌ها و قالب گیری از آنها برای تهیه لمینت و نصب آن نیاز به 2 الی 3 جلسه مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دارد.
  2. ارزان‌تر بودن

    کامپوزیت در مقایسه با لمینت ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است.
  3. برگشت‌پذیر بودن

    تراش دندان برای نصب کامپوزیت به قدری کم و جزئی می‌باشد که گفته می‌شود دندان‌ها در کامپوزیت تراشیده نمی‌شوند. به همین دلیل پس از برداشتن کامپوزیت امکان استفاده از دندان‌ها بدون روکش وجود دارد. در لمینت نیز تراش مینای دندان جزئی است، اما پس از انجام تراش نمی‌توان از دندان بدون روکش استفاده کرد و همیشه باید لمینت بر روی آن قرار داشته باشد، در غیر این صورت دندان نه تنها ظاهر ناخوشایندی خواهد داشت، بلکه به سرعت دچار پوسیدگی و آسیب‌دیدگی می‌شود.

مزایای کامپوزیت نسبت به ارتودنسی دندان

ارتودنسی اغلب با هدف برطرف کردن بی نظمی و کجی‌های دندانی به کار برده می‌شود. در مواردی که میزان این کجی‌ها جزئی باشد، می‌توان با استفاده از کامپوزیت این کجی‌ها را پوشاند و دندان‌ها را هم تراز کرد.

آیا کامپوزیت از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند؟

برخی افراد تصور می‌کنند که مواد کامپوزیت یک لایه محافظتی را بر روی دندان‌ها ایجاد می‌کند و به این ترتیب دندان‌ها از خطر پوسیدگی در امان خواهند بود. اما این تصور کاملاً اشتباه است و افراد پس از کامپوزیت کردن دندان‌های خود باید همچنان نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندانشان دقت و توجه کافی را داشته باشند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند به مرور منجر به پوسیده شدن دندان‌های زیر کامپوزیت شود و به این دلیل که لایه کامپوزیت بر روی آنها قرار گرفته است، پوسیدگی آنها قابل مشاهده نمی‌باشد و پس از گسترش آن با ایجاد نشانه‌هایی از قبیل درد دندان و یا عفونت لثه با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و انجام معاینات لازم به وجود پوسیدگی دندان پی می‌برند. پس می‌توان گفت که کامپوزیت از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری نمی‌کند.

کامپوزیت دندان رشت

کامپوزیت برای چه افرادی مناسب نیست؟

به طور معمول افراد زیادی می‌توانند از این درمان برای رفع نواقص ظاهری دندان‌های خود استفاده داشته باشند، اما افراد زیر در صورت کامپوزیت کردن دندان‌های خود به احتمال بالایی دچار عوارض کامپوزیت شده و ماندگاری آنها کمتر خواهد بود:

  1. افرادی که سیگار و دخانیات مصرف می‌کنند.
  2. افرادی که دندان‌ قروچه و یا عادت به جویدن اشیاء سفت مانند یخ و یا ناخن دارند.
  3. افرادی که دندان‌هایشان بسیار به هم ریخته باشند و یا فاصله زیادی از هم داشته باشد.
  4. افرادی که ناهنجاری‌های فکی مانند جلو بودن و یا عقب بودن دارند و باید با روش‌های دیگری اصلاح شوند.
  5. افرادی که دچار بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان هستند. (این افراد باید ابتدا این مشکلات را برطرف کنند و سپس نسبت به انجام این روش اقدام کنند)
  6. افرادی که بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند.
مدیریت
مدیریت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋