مدیریت

انواع کلمات کلیدی تبلیغات گوگل

انواع کلمات کلیدی تبلیغات گوگل

انواع خاصی از کلمات کلیدی در گوگل ادوردز (Google Ads) که اکنون به عنوان تبلیغات گوگل شناخته می شود وجود دارد که از آنها برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی هدفمند استفاده خواهید کرد.
این نوع کلمات کلیدی عبارتند از:

  • کلمات کلیدی تطبیق گسترده (Broad Match)
  • کلمات کلیدی مطابق عبارت (Phrase Match)
  • کلمات کلیدی مطابق دقیق یا اگزکت (Exact Match)
  • کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords)

کیورد ریسرچ چیست

کلمات کلیدی مطابق گسترده

کلمه کلیدی تطبیق گسترده عبارت جستجویی است که شما در کمپین جستجوی Google Ads هدف قرار می دهید. هنگامی که یک عبارت به عنوان یک کلمه کلیدی تطبیق گسترده تنظیم می شود، به گوگل می گوید که تبلیغ شما را برای هر جستجویی که نوعی از آن کلمه کلیدی است نشان دهد. اگر فردی عبارت مشابه، مفرد یا جمع، غلط املایی، ریشه، مترادف یا گونه‌های مرتبط دیگری از عبارت تطبیق گسترده را جستجو کند، آگهی نشان داده می‌شود.
مثال: تبلیغی برای کلمه کلیدی مطابقت گسترده کفش در طول جستجوی عباراتی مانند کفش، کفش برای فروش، فروشگاه کفش یا خرید کفش نشان داده می‌شود.

کلمات کلیدی مطابق با عبارت

کلمه کلیدی مطابقت عبارت عبارت جستجویی خاصی است که در کمپین جستجوی Google Ads هدف قرار می دهید. هنگامی که یک عبارت به عنوان یک کلمه کلیدی مطابقت عبارت تنظیم می شود، به گوگل می گوید که فقط در صورتی تبلیغ شما را نشان دهد که عبارت جستجو دقیقاً شامل عبارت باشد. عبارت جستجو ممکن است دارای کلماتی باشد که قبل یا بعد از عبارت آمده باشند، اما عبارت دقیق باید در جستجوی آن گنجانده شود تا به جستجوگران نشان داده شود.
مثال: تبلیغی برای عبارت مطابقت کلمه کلیدی کفش زنانه در طول جستجوی عباراتی مانند فروش کفش زنانه، فروشگاه کفش زنانه، و فروشگاه کفش زنانه نشان داده می‌شود.

تطابق دقیق کلمات کلیدی

کلمه کلیدی تطبیق دقیق کلمه کلیدی خاصی است که شما در کمپین جستجوی Google Ads هدف قرار می دهید. هنگامی که یک عبارت به عنوان یک کلمه کلیدی مطابقت دقیق تنظیم می شود، به گوگل می گوید که فقط در صورتی تبلیغ شما را نشان دهد که جستجو بسیار نزدیک به کلمه کلیدی مطابقت دقیق باشد. کلماتی که با این معیار مطابقت دارند عبارتند از: غلط املایی، اشکال مفرد یا جمع، ریشه ها، اختصارات، کلمات مرتب شده مجدد، نقل قول ها، یا کلمات مرتبط نزدیک با همان هدف جستجوی کلمه کلیدی مطابقت دقیق.
مثال: تبلیغی برای کلمه کلیدی دقیقا مطابقت کفش زنانه برای جستجوی عباراتی مانند کفش زنانه، کفش زنانه یا کفش زنانه نشان داده می‌شود.

کلمات کلیدی منفی

کلمات کلیدی منفی عبارات یا اصطلاحاتی هستند که شما عمداً از کمپین های جستجو در Google Ads حذف می کنید. آنها انواعی از کلیدواژه‌های تطبیق گسترده، تطابق عبارت و تطابق دقیق هستند که به Google می‌گویید آنها را در کمپین شما قرار ندهد. این عبارات تبلیغات گوگل به عنوان کلمات کلیدی منفی تنظیم می شوند زیرا ارتباط نزدیکی با کپی آگهی، محتوای صفحه هدف یا پیشنهاد مرتبط با آگهی ندارند. ممکن است از نظر معنایی مرتبط باشند، اما با مفهوم تبلیغات ارتباطی ندارند.

مدیریت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
idat.ir در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋