مدیریت

مدیریت

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9000H

سونی X9000H یک تلویزیون 4K می‌باشد که تقریباً برای هر نوع فضایی مناسب است. این تلویزیون به پنل VA با نسبت کنتراست عالی و ویژگی تاریکی موضعی مجهز شده است که باعث می‌شود رنگ‌های سیاه در تاریکی بهتر به نظر برسند. این محصول می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق‌های روشن باشد، زیرا به اندازه کافی روشن می‌شود و به راحتی می‌تواند درخشندگی لازم را به ارمغان آورد. صحنه‌های پر سرعت به لطف زمان پاسخگویی سریع و درج فریم سیاه، کاملاً واضح نمایش داده می‌شوند، البته می‌توانند محتوای فریم پایین را تا 120 فریم بر ثانیه در معرض دید کاربران قرار دهند.

گیمرها از تاخیر ورودی کم هنگام بازی با کیفیت 4K و HDR 10 راضی هستند. متأسفانه، زاویه دید این محصول به دلیل فقدان لایه « X-Wide Angle » سونی بسیار محدود است، بنابراین امکان مشاهده تصاویر را از گوشه اتاق نشیمن به کاربر نمی‌دهد. این محصول مانند اکثر تلویزیون‌های سونی، از سیستم عامل Android بهره می‌برد، که یک پلتفرم کاربر پسند است و انتخاب عظیمی از سرویس‌ها را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

اگرچه این تلویزیون از نرخ تازه سازی متغیر، “حالت تأخیر کم خودکار” و سایر ویژگی‌های همراه با HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند، اما این ویژگی‌ها هنوز در دسترس نیستند و فقط در به‌روزرسانی سیستم عامل آینده فعال می‌شوند.

استفاده ترکیبی (امتیاز 8.0)

سونی X9000H یک تلویزیون عالی برای بیشتر استفاده‌ها است. این تلویزیون کیفیت تصویر را به لطف نسبت کنتراست عالی، حداکثر روشنایی بالا و طیف گسترده‌ای از رنگ ارائه می‌دهد. این محصول زمان پاسخگویی سریع دارد که منجر به تاری شدید حرکت می‌شود و تاخیر ورودی آن به اندازه کافی کم است، تا نیاز گیمرهای جدی را نیز برآورده سازد. محتوای HDR با رنگ‌های پر جنب و جوش و برجسته نمایان می‌شود. متأسفانه تلویزیون X9000H، زاویه دید محدودی دارد و باعث می‌شود برای اتاق‌های بزرگ با چیدمان گسترده صندلی ایده آل نباشد.

نمایش فیلم‌‌ (امتیاز 8.5)

X9000H گزینه مناسبی برای مشاهده فیلم در کنار خانواده به شمار می‌آید. نسبت کنتراست بالای بومی آن توسط ویژگی تاریکی موضعی افزایش می‌یابد، و همراه با یکنواختی سیاه، رنگ‌های سیاه وقتی در تاریکی مشاهده می‌شوند، سیاه تر به نظر می‌رسند. کیفیت فیلم‌های با وضوح پایین را به خوبی بالا می‌برد و می‌تواند لرزش را از همه منابع حذف کند. با این حال، به دلیل زمان پاسخگویی سریع آن، کمی در نرخ فریم پایین پرش تصویر وجود دارد.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.8)

X9000H یک تلویزیون ایده‌ آل برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی است. کاربر می‌تواند این محصول را در یک اتاق روشن مورد استفاده قرار دهد، زیرا دارای حداکثر روشنایی چشمگیر و بازتاب مناسب است. محتوای با وضوح پایین تر مانند گیرنده دیجیتال به خوبی و با کیفیت مطلوب نمایش داده می‌شود، اگر تمام طول روز را به مشاهده اخبار بپردازید، خطر ماندگاری تصویر دائمی وجود ندارد. زوایای دید این محصول فرعی هستند و برای مشاهده تصاویر در اطراف تلویزیون گزینه خوبی نمی‌باشد.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.6)

سونی X9000H انتخابی خوب برای تماشای ورزش است. هندلینگ حرکتی عالی آن باعث می‌شود ورزش‌های سریع بدون تاری، صاف و شفاف نمایان شوند. از میزان حداکثر روشنایی مطلوبی بهره می‌برد، تا در محیط‌های روشن با تابش خیره کننده مقابله کند و به خوبی با انعکاس‌ها برخورد نماید. متأسفانه، زاویه دید این تلویزیون محدود می‌باشد که امکان مشاهده تصاویر را از مرکز صفحه امکان پذیر می‌کند.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.1)

سونی X9000H با تاخیر ورودی کم تجربه بازی هیجان انگیزی را به کاربران ارائه می‌دهد. زمان پاسخگویی سریع آن باعث می‌شود صحنه‌های سریع واضح به نظر برسند. نسبت کنتراست عالی این تلویزیون به گزینه‌ای مناسب برای اتاق تاریک تبدیل کرده است. این محصول برای کاهش گسستگی صفحه از تبلیغات VRR پشتیبانی می‌کند، اما متأسفانه بعداً در به‌روزرسانی سیستم عامل فعال می‌شود.

فیلم‌های HDR (امتیاز 8.1)

X9000H یک تلویزیون عالی برای تماشای فیلم HDR است. این محصول دارای نسبت کنتراست بومی بالایی است که امکان تولید سیاهی عمیق را فراهم می‌آورد و از ویژگی تاریکی موضعی برای بهبود بیشتر سطح سیاه برخوردار است. این تلویزیون از ویژگی‌های رنگ HDR منحصر به فردی برخوردار است و به اندازه کافی روشن می‌شود تا تمام جزئیات را ارائه دهد.

بازی HDR (امتیاز 7.6)

تلویزیون سونی X9000H تجربه بازی HDR منحصر به فردی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. تاخیر ورودی آن حتی هنگام بازی در 4K @ 60Hz با HDR 10 بیتی بسیار کم است. زمان پاسخگویی سریع و یک طیف رنگی خوب HDR دارد که به اندازه کافی روشن می‌شود و باعث برجسته شدن جزئیات تصویر می‌شود. متأسفانه، پشتیبانی از VRR که در تبلیغات گفته شده است هنوز فعال نیست و فقط در صورت به‌روزرسانی سیستم عامل در دسترس خواهد بود.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 7.8)

از تلویزیون X9000H می‌توان به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کرد. این محصول دارای تاخیری ورودی کم و زمان پاسخگویی سریع است که تجربه دسک‌تاپ پاسخگو را برای کاربران فراهم می‌آورد. این دستگاه می‌تواند برای بهبود وضوح متن، کروما 4: 4: 4 مناسب را به نمایش بگذارد و پنل VA آن خطری برای حفظ تصویر دائمی ندارد. متأسفانه، زاویه دید محدود می‌باشد، بنابراین اگر از نزدیک به مشاهده‌ی لبه‌های صفحه نمایش بپردازید، تار می‌شوند.

از معایب تلویزیون سونی X9000H ، زاویه دید محدود است.

مدیریت
مدیریت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋