مدیریت

مدیریت

سئو چیست؟ اولین قدم را درست بردارید

تعاریف بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. شاید اولین و ساده ترین بیان این باشد که SEO نسخه کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

ولی هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه هدف ما رضایت کاربر است. گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج جستجو دارد و تلاش میکند تا سایت هایی را در رتبه های بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.

برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هر چیز به رضایت کاربر توجه کنیم. رضایت کاربر از محتوای شما به عوامل متعددی بستگی دارد. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخ گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد دیگر بر رضایت کاربران تاثیر گذار هستند.

چرا سئو بر موفقیت یک کسب و کار تاثیرگذار است؟

طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.

اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.

به عنوان مثال تصور کنید که فردی به دنبال خرید گوشی سامسونگ نوت 9 باشد، اولین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است. پس از جستجو لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده میشود. سایت هایی که رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند قاعدتا شانس بیشتری نیز برای ورود این فرد به سایت خود خواهند داشت.

 

به طور متوسط 32 درصد کاربران دسکتاپ و 24 درصد کاربران موبایل بر روی رتبه یک گوگل کلیک میکنند

پس از ورود کاربر به سایت فرآیند تبدیل او به مشتری آغاز میشود. حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت خارج شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب میکند. رفتار کاربران هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود.

در مجموع میتوان گفت هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت.

در جدیدترین الگوریتم گوگل BERT، گوگل قادر است تا هدف جستجو کاربران را درک کند و بهترین نتیجه را به او نشان دهد. این یعنی اگر بتوانید زبان کاربران را درک کنید و دقیقاً با این زبان با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، شانس کسب جایگاه برتر برای شما بیشتر هم میشود.

چرا آموزش seo برای همه کسب‌و‌کارها مفید است؟

برای موفقیت در سئو باید تکنیک ها و استانداردهای مرتبط با این حوزه را به خوبی بشناسیم. در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه آموزش seo فعالیت کرده و به شما کمک میکنند تا جایگاه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. ولی آیا برون سپاری سئو کار درستی است؟ هم بله و هم نه!

قبل از تصمیم گیری این نکات را در نظر داشته باشید:

1- سئو سایت ارزان نیست

با توجه به رقابت بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند کار دشواری است. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته میشود.

در بسیاری از پروژه ها نمیتوان تخمین درستی از میزان موفقیت سایت داشت در نتیجه شما این هزینه را همراه با ریسک بالا می پردازید زیرا ممکن است فعالیت های این شخص یا شرکت نتایج مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد.

2- انتخاب متخصص سئو ساده نیست

افراد و شرکت های بسیاری در این حوزه فعالیت میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما دشوار است. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی به کار گرفته شود که برای شما آشنا نیست.

اگر دانش کافی در این حوزه نداشته باشید نمیتوانید فرد مناسب را انتخاب کنید و در نتیجه زمان و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد که ممکن است هرگز به موفقیت ختم نشود.

3- موفقیت در سئو زمان بر است

برای افرادی که به این حوزه تسلط ندارند درک سئو دشوار است. بسیاری تصور میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان در مدتی کوتاه نتایجی جذاب بدست آورد. در حالیکه این تفکر از اساس اشتباه است. برای موفقیت در سئو نیازمند صبر و تلاش بسیار هستید.

اگر دانش و تجربه کافی در این حوزه نداشته باشید به سختی میتوانید عملکرد متخصص سئو را در بازه های زمانی کوتاه برآورد کنید. برای نظارت بر روند اجرای پروژه بهتر است دانش خود را در زمینه سئو افزایش دهید.جهت آموزش سئو رایگان به این لینک مراجعه کنید.

جمع بندی

بررسی این سه مورد به ما نشان میدهد که حتی اگر سئو سایت را به فرد دیگری واگذار میکنیم باید خودمان دانش کافی در این حوزه را داشته باشیم. زیرا عدم آشنایی با سئو موجب میشود که ریسک سرمایه گذاری شما بالا رفته و امکان نظارت بر عملکرد متخصص را نداشته باشید. حال که قرار است همه چیز را در مورد سئو بدانیم چرا سئو سایت را خودمان برعهده نگیریم؟

مدیریت
مدیریت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋