مدیریت

مدیریت

تحصیل پزشکی در ترکیه در سال ۲۰۲۲

تحصیل پزشکی در ترکیه نه تنها توجه بسیاری از ایرانیان بلکه متقاضیان سایر کشورها را نیز به خود جلب کرده است. البته تقاضای تحصیل در ترکیه منحصر به رشته های پزشکی نمی باشد بلکه بر اساس آمارهای اعلام شده توسط وزارت علوم ترکیه در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۶۵۰۰۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در ترکیه حضور داشته اند این در حالی است که هر روز بیش از سال قبل بر آمار متقاضیان تحصیل در کشور ترکیه افزوده می شود.

با توجه به این آمار و ارقام می توان مشاهده نمود که کشور ترکیه به عنوان یک مقصد عالی با فرصت های آموزشی برای متقاضیان خارجی می باشد. هزینه های پایین همراه با کیفیت آموزش بالا می تواند از مشوق های اصلی دانشجویان بین المللی در ترکیه باشد. البته در نظر داشته باشید که نه تنها دانشجویان بین المللی می توانند از بورس های دولت ترکیه بلکه از بورس های موسسه های غیردولتی نیز استفاده کنند.

تحصیل پزشکی در ترکیه در سال ۲۰۲۲

می توان گفت کشور ترکیه در سطح بین المللی دارای دانشگاه های بسیار معتبر می باشد به خصوص متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه و همچنین تحصیل دندانپزشکی در ترکیه می توانند در برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه ادامه تحصیل دهند.

به خصوص با توجه به این که سیستم آموزشی کشور ترکیه از سال ۲۰۰۱ به سیستم آموزشی اروپا متصل شده است در صورتی که در هر کدام از دانشگاههای دولتی ترکیه و حتی دانشگاههای خصوصی ترکیه تحصیل کرده باشید مدارک تحصیلی در تمام اتحادیه اروپا و بریتانیا بدون هیچ پیش شرطی قابل پذیرش خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاههای ترکیه با دانشگاههای آمریکا نیز برنامه مشترک علمی و مبادله دانشجو دارند که می تواند برای بسیاری از دانشجویان تجربه بی نظیری را در دانشگاههای برتر دنیا رقم بزند.

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه در سال ۲۰۲۲

تحصیل پزشکی در ترکیه در سال ۲۰۲۲ دارای شرایطی می باشد که سعی شده است در اینجا به اختصار به آنها اشاره شود.

  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و یا تحصیل در سال آخر دبیرستان در رشته های علوم تجربی یا ریاضی فیزیک
  • داشتن نمره قبولی در آزمون YOS و یا آزمون SAT
  • داشتن نمره قبولی در آزمون TOMER ( در صورتی که دوره به زبان ترکی باشد)
  • داشتن نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی YDSو یا تافل ( در صورتی که دوره به زبان انگلیسی باشد. توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه های ترکیه نمرات آزمون آیلتس را نمی پذیرند.)

تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون

شاید برای بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه در سال ۲۰۲۲ این سوال پیش آمده باشد که آیا تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون امکان پذیر می باشد یا نه. جواب این سوال مثبت می باشد. البته لازم به ذکر است که دانشگاه‌های رنک بالا و دولتی ترکیه بدون آزمون به هیچ عنوان اقدام به پذیرش دانشجو نمی کنند اما برخی از دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه با شرایط خاصی بدون آزمون یوس دانشجو می پذیرند.

در واقع هر ساله دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه سهمیه مشخصی را برای جذب دانشجویان بین المللی دارند که در این میان ترجیح می دهند دانشجویانی را جذب نمایند که معدل بالای ۱۷ و همچنین مدرک زبان داشته باشند.

هزینه های تحصیل پزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند با توجه به دانشگاه‌ محل تحصیل متفاوت باشد. مثلا زمانی که شخص بخواهد در دانشگاه‌های دولتی ترکیه درس بخواند این هزینه بسیار کم می باشد البته در نظر داشته باشید که رقابت در این دانشگاه‌ها بسیار بالا می باشد و نیاز به تلاش بسیاری برای پذیرفته شدن دارد. به خصوص که در سال های اخیر تعداد افرادی که تحصیل در ترکیه را انتخاب کرده اند بسیار افزایش یافته است.

رنکینگ دانشگاه‌ های ترکیه در سطح بین المللی بسیار بالا می باشد و برای همین دلیل هم دانشگاه‌ های رنک بالای ترکیه شرایط پذیرش سخت تری را دارند. دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه شهریه های بالایی دریافت می کنند به طوری که در برخی از موارد این شهریه برای هر سال به نزدیک ۲۷۰۰۰ دلار نیز می رسد.

 تمام دانشگاه‌ های ترکیه زیر نظر شورای آموزش عالی ترکیه (YOK) فعالیت می کنند به همین دلیل می توانید از کیفیت بالای این دانشگاه‌ ها اطمینان حاصل کنید که در استانداردهای جهانی فعالیت می کنند.

مدیریت
مدیریت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋