newsamlak

newsamlak

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

مزایای خانه های قاب فولادی

ساخت و ساز یک فرایند خسته کننده و پیچیده است که شامل بررسی دقیق عوامل مهم است. انتخاب اندازه و نوع توسعه مسکن به امور موجود ، شرایط محیطی و به طور کلی هدف ساختار مسکن برمی گردد. خانه های اسکلت فلزی به یک ویژگی مشترک در ترکیب مسکن در ایران تبدیل شده است. این سازه ها معمولاً برای اهداف صنعتی ، انبارداری و ساختمانهای مسکونی در جوامع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

چه نوع خانه های اسکلت فلزی موجود است؟

قاب بندی اسکلت فلزی

این نوع خانه اسکلت فلزی از تیرها و ستون های فولادی ساخته شده است که یا توسط پیچ و مهره یا اتصالات جوش داده شده به هم متصل می شوند. تیرهای اطراف خانه اسکلت فلزی به تیرهای اسپندل معروف هستند و در اینجا دیوارهای سنگ تراشی قرار می گیرند.

قاب های فلزی تحمل دیوار

این نوع ساخت و ساز مستلزم ایجاد دیوارهای سنگ تراشی در اطراف فضای داخلی خانه است. فولاد روی دیوارها با استفاده از صفحات و پیچ و مهره های فولادی لنگر می اندازد. طراحی ساخت در این نمونه وزن فولاد و فاصله بین سازه های پشتیبانی را در نظر می گیرد.

قاب فولادی با طول طولانی

این نوع ساخت اسکلت فلزی به دلیل توانایی در تأمین فضای کف کافی ، انعطاف پذیر و با کاربری مختلط ، فضاهای داخلی بدون ستون و کاهش زمان ساخت ، توسط صاحبان خانه و پیمانکاران ترجیح داده می شود. همه اینها به سادگی بدست می آیند زیرا دهانه طولانی به دهانه ای گفته می شود که دوازده متر بیشتر باشد که نسبتاً طولانی است.

قوسها

یکی دیگر از روشهای ساخت اسکلت فلزی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد خصوصاً در مناطقی با شرایط آب و هوایی بد و سازه هایی که بارهای سنگینی را حمل می کنند ، قوس هستند. قوس ها در انواع مختلفی مانند وب ، دو سنجاق و سه لولایی و همچنین ثابت موجود هستند. انتخاب اینکه کدام یک استفاده شود بستگی به هدف ساختمان ، نوع فونداسیون در محل و ظرفیت های مقاومتی دارد که به بارهایی که ساختمان تحمل می کند بستگی دارد. با این حال مهم است که بیان کنیم که سه سازه لولایی از دو قوس پین دار و مستحکم تر هستند و به طور طبیعی برای ساختمانهایی با بار سبک تر و زمین های پایدار مناسب ترند.

مزایا و مزایای خانه های اسکلت فلزی چیست؟

مقاومت در برابر زلزله و بارگذاری باد

در برنامه ریزی های ساختمانی هرگز نمی توان شرایط آب و هوایی را نادیده گرفت. در حالی که آفریقای جنوبی مستعد زمین لرزه نیست ، مناطق خاصی از کشور مانند کیپ غربی وجود دارد که بادهای شدید را تجربه می کنند. خانه های اسکلت فلزی توانایی مقاومت در برابر چنین شرایط آب و هوایی خصمانه ای را دارند.

سهولت ساخت و ساز و ساختارشکنی

خانه های اسکلت فلزی شامل برش دقیق قطعات با توجه به اندازه ساختمان است که اتصالات قبل از جوشکاری به طور واضح برنامه ریزی شده اند. این امر باعث انعقاد قرارداد و ساختارشکنی در صورت نیاز می شود.

زمان ساخت کوتاه

نصب اسکلت فلزی خیلی سریعتر از دیوارهای آجری اتفاق می افتد. تمام پانل ها پیش ساخته هستند و بر خلاف دیوارهای آجری ، برای دستیابی به یک سطح صاف نیازی به رندر کردن در هر طرف ندارید.

مقاومت در برابر آتش هنگام درمان

آتش سوزی می تواند بسیاری از مصالح ساختمانی را از بین ببرد اما فولاد را از بین نمی برد. بنابراین می توانید روی یک خانه اسکلت فلزی حساب کنید تا آسیب خانه و دارایی شما در صورت آتش سوزی به حداقل برسد.

شما می توانید دیوارها را بدون تعدیل با پایه تغییر دهید

یکی از مزایای اساسی خانه های اسکلت فلزی این است که شما می توانید بدون تغییر شستشو ، برنامه های دیوار داخلی را تغییر دهید. برای خانه های آجری ، هرگونه تغییر در دیوارها نیاز به این دارد که شما دیوار پایه را دوباره تنظیم کنید.

ارزان تر

گرچه قیمت های فولاد ارزانترین نیستند ، اما در نهایت هزینه کمتری دارد زیرا شما برای ساخت به پرسنل کمتری نیاز دارید و سریعتر تکمیل می شود. برای انجام ترازبندی و تخمگذار یک آجر بر روی دیگر نیازی به نگرانی در مورد جفت اضافی دست نخواهید بود.

سازگار با محیط زیست

فولاد در مقیاس کوچک و بزرگ قابل بازیافت و استفاده مجدد است. این مقاومت در برابر قالب محافظتی دارد ، از پنل های خورشیدی بدون مشکل پشتیبانی می کند ، در زمستان گرمای کمتری از دست می دهد و در تابستان سریعتر خنک می شود که به کاهش مصرف برق و هزینه کمک می کند.

به طور خلاصه موارد ذکر شده همان چیزی است که خانه های اسکلت فلزی در مورد آن صحبت می کنند. خانه های اسکلت فلزی از نظر هزینه ، زمان ، دوام و محیط زیست گزینه خوبی در ساخت مسکن هستند.

مطالب مشابه 

مزایای زندگی در ویلا

مزایا و معایب زندگی در آپارتمان لوکس شهری

newsamlak
newsamlak

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋