🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

افزایش درآمد و تنوع بخشی در طارم با گردشگری کشاورزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برداشت گیلاس و شاه توت در طارم منجر به افزایش درآمد کشاورزان و ترویج گردشگری کشاورزی این منطقه شده است.

افزایش درآمد و تنوع بخشی در طارم با گردشگری کشاورزی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های  اخبار  از زنجان ، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ‌بیشترین باغات گیلاس در استان زنجان در شهرستان طارم و در منطقه شیت است که هر سال هزاران نفر راهی این روستا می‌شوند.

 

او افزود: روستاییان می‌توانند با توجه به تولید ارگانیک محصولات و حضور گردشگران، به فروش محصولات محلی و کشاورزی خود بپردازند و در کنار آن صنایع دستی هایی، چون فرش ابریشم، گلیم، سبدب‌های چوبی و ... را به نمایش گذاشته و از این راه کسب درآمد کنند.


ارجمند ادامه داد: طارم چهره‌ای کشاورزی دارد و وجود فرهنگ بسیار غنی در میان مردم ییلاقات و مناطق کوهستانی و طبیعت بکر آن می‌تواند زمینه بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کند، این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید گیلاس، انار، زیتون، انجیر و توت در کشور محسوب می‌شود.


او بیان داشت: خانه‌های بوم‌گردی تا حد زیادی توانسته‌اند رونق را به روستا‌های طارم بازگردانند، اما نیاز است تا روستاییان آموزش‌های لازم را جهت بهره‌گیری از حضور گردشگران در روستایشان داشته باشند و البته در زمینه تبلیغ روستا، پتانسیل‌ها و معرفی هرچه مناسب‌تر آن‌ها اقداماتی جدی در حال انجام است.

 

ارجمند گفت:در حال حاضر اداره کل در حال تبلیغ گسترده از پتانسیل‌های این شهرستان در شبکه‌های اجتماعی و فضا‌های مجازی است تا صنعت کشاورزی، تولید داخلی و گردشگری کشاورزی را ترویج دهد.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان اظهارکرد: ۱۸۲ هکتار از باغات چورزق شهرستان طارم درختان گیلاس که نیمی از آن‌ها بارورست و شفافیت رنگ، طعم و عطر مطبوع و کیفیت مطلوب گیلاس طارم و به خصوص شیت باعث شده تا این محصول طرفداران و مشتریان زیادی در داخل و خارج از کشور داشته باشد.

 

او تصریح کرد: صنعت گردشگری کشاورزی هم می‌تواند وابستگی ما را از اقتصاد نفتی کاهش دهد و در آینده درآمدی مساوی با صادرات نفتی به همراه داشته باشد، این‌ها به شرطی است که گردشگری ورودی توسعه یابد و این امر نیز ممکن نیست مگر با توسعه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سطح جهانی است.


ارجمند خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری کشاورزی نیازمند شناسایی، تدوین طرح جامع و فراهم کردن زیرساخت‌های این بخش است و گردشگری کشاورزی از درهم ‌تنیدگی دو صنعت پیچیده گردشگری و کشاورزی شکل می‌گیرد که درآمد کشاورز را بهبود می‌بخشد و آرامش روحی و روانی و تجربه‌ای متفاوت را به گردشگر هدیه می‌دهد.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋