🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۱۰ هزار ماموریت اورژانس برای امدادرسانی به مصدومان تصادفات جاده ای

بیش از ۱۰ هزار ماموریت انجام شده مربوط به خدمت رسانی به مصدومان تصادفات جاده‌ای بوده است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، محمد حیدری سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام ۴۲ هزار ماموریت تکنسین‌های این مرکز در سال ۹۸ خبر داد و افزود: تصادفات، مشکلات قلبی و تنفسی در صدر این ماموریت‌ها بوده است.

او افزود: بیش از ۱۰ هزار ماموریت انجام شده مربوط به خدمت رسانی به مصدومان تصادفات جاده‌ای بوده است.

حیدری  در مجموع تعداد تماس با سامانه ۱۱۵ در سال گذشته را ۸۰۰ هزار مورد اعلام کرد و افزود: از جمله ماموریت‌های فصلی اورژانس در ۶ ماهه اول سال حوادث غرق‌شدگی و در ۶ ماهه دوم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است که این مسمومیت در کشور ۲۲۳ نفر فوتی داشته و در استان نیز باعث مرگ سه نفر شده بود که با کاهش چشمگیری در مقایسه با سال ۹۷ مواجه بودیم.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در خصوص زمان استاندارد رسیدن تکنسین‌های اورژانس در محل حادثه اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه و تماس با سامانه ۱۱۵ تا رسیدن واحد‌های اورژانس، زمان استانداردی تعیین شده که در کشور ما این زمان در شهر هشت دقیقه و در جاده ۱۴ دقیقه می‌باشد که به همت پرسنل دلسوز فوریت‌های استان به صورت میانگین زمان ۸ دقیقه شهر به ۵ دقیقه و زمان ۱۴ دقیقه جاده به ۹ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

به گفته حیدری، در حال حاضر تعداد ۳۵۰ نیروی عملیاتی اورژانس به همراه ۸۱ آمبولانس مجهز در قالب ۵۱ پایگاه فعال در سطح استان آماده خدمات رسانی‌اند.

او در خصوص آمار عملیات‌های دو ماهه اول سال جاری نیز گفت: تعداد ۶ هزار ماموریت در دو ماهه اول سال جاری انجام شده که تعداد یک هزار مورد از این ماموریت‌ها تصادف بوده و مابقی اکثراً مربوط به بیماران قلبی و تفسی است.

حیدری، در خصوص حوادثی که در حین ماموریت برای پرسنل اورژانس اتفاق افتاد گفت: در سال گذشته، ۱۲ نفر از پرسنل اورژانس در حین ماموریت و انجام وظیفه دچار مصدومیت شدند که بیشتر این مصدومیت‌ها ناشی از بروز تصادفات حین ماموریت بوده است.

او خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس در مواجهه با ویروس کرونا نیز همپای سایر تیم‌های درمانی مشغول به فعالیت شدند، وظیفه‌ی سخت‌تری نیز داشتند، چون هر بیمار حادثه‌دیده را باید مبتلا به کرونا تلقی می‌کردند که امدادرسانی را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کرد و متاسفانه تعداد هفت نفر از پرسنل نیز در حین امدادرسانی مبتلا به ویروس کرونا شده که بهبود یافتند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋