🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مبارزه هوایی با ملخ های صحرایی در تالاب جازموریان کرمان

‌مبارزه هوایی با ملخ‌های صحرایی در تالاب جازموریان کرمان
به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، محمد احمدی فر، کارشناس مسئول برنامه ریزی و مبارزه با ملخ سازمان حفظ نباتات کشور در قلعه گنج گفت: امسال در کل کشور حدود ۳۸۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ انجام شده که ۲۶ هزار هکتار از آن در جنوب کرمان و در تالاب جازموریان است.

نخستین پرواز هوایی از آمادگاه مبارزه با ملخ‌های صحرایی جنوب شرق کشور در تالاب جازموریان آغاز شد.

او با اشاره ورودملخ‌های صحرایی از آبان پارسال به کشور افزود: تا کنون نیز ۱۱ استان درگیر مبارزه با این ملخ هت هستند و خسارتی از این آفت به محصولات کشاورزی گزارش نشده و تا نیمه تیر جمعیت ملخ‌های صحرایی به حداقل خواهد رسید.

احمدی فر بیان کرد: به علت باتلاقی بودن مناطقی از تالاب جازموریان با خودرو امکان مبارزه با ملخ‌ها فراهم نبود و به همین خاطر از زیر ساخت‌های لازم در آمادگاه ملخ جنوب شرق کشور و فرودگاه اختصاصی این آمادگاه برای سم پاشی این آفت ملخ صحرایی استفاده شد.

او افزود: با نصب سیستم (ULV) روی هواپیمای سمپاش قابلیت سمپاشی از روزی ۴۰۰ هکتار به ساعتی ۴۰۰ هکتار افزایش یافته و نصب این سیستم تحول خوبی در مبارزه با ملخ در کشور است.

مه پاش سرد به روش (ULV یا Ultra-Low Volume) یک روش جدید و عالی سمپاشی است که می‌توان از آن برای کنترل جمعیت ملخ‌ها با استفاده از سم، سمپاشی پنبه استفاده کرد.

در این روش سم یا ماده ضد عفونی کننده به قطرات بسیار ریز در حد چند میکرون تبدیل و در هوا پخش می‌شوند و به مرور روی اجسام یا گیاهان فرود می‌آیند.

بزرگترین آمادگاه مبارزه با ملخ صحرائی جنوب کشور آبان ۱۳۹۶ در قلعه گنج افتتاح شد وحوزه جازموریان و جنوب کرمان، همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان - هرمزگان - بوشهر و خراسان جنوبی را پوشش می‌دهد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋