🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

درگیری در پایتخت آفریقای مرکزی ۳۰ کشته بر جای گذاشت

دست کم ۳۰ نفر در درگیری میان شبه نظامیان و کسبه در محله «پی‌کی۵» بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی کشته شدند.

تروریست های آفریقای مرکزی
به گزارش گروه بین‌الملل اخبار ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع محلی از کشته شدن دست کم ۳۰ نفر در درگیری‌های روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه میان شبه نظامیان و کسبه در محله «پی‌کی۵» بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی که اکثر ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بعد از سال ۲۰۱۴ به یکی از خطرناک‌ترین مناطق پایتخت تبدیل شده است، خبر دادند.

اعواد الکریم، امام جماعت مسجد علی بابولو، اعلام کرد: «۳۳ جسد به مسجد آورده شده است؛ کسبه برای مقابله با مالیاتی که گروه‌های دفاع از خود (حاکم بر محله) وضع کرده اند، سلاح به دست گرفته اند.»

یک منبع امنیتی نیز به کشته شدن دست کم ۳۰ نفر اشاره کرد، اما به جزئیات بیشتری تصریح نکرد.

آنتوان مبائوبوگو، رئیس صلیب سرخ آفریقای مرکزی نیز آماری ارائه کرد که در آن کشته شدن ۲۳ نفر را تا ساعت ۱۶ تایید کرده بود که اکنون احتمالا به ۳۳ نفر رسیده است. وی همچنین اعلام کرد اجسادی در نزدیکی بازار باقی مانده است.

نه ماموران سازمان ملل در آفریقای مرکزی (مینوسکا) و نه مقامات آفریقای مرکزی، کنترلی به محله «پی‌کی۵» ندارند و هیچ آمار رسمی از این درگیری‌ها روز پنجشنبه در دسترس نبود و مینوسکا فقط از ده‌ها قربانی سخن گفت.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه اعلام کرد خیابان اصلی پی کی ۵, شاهرگ اقتصادی بانگی، بعد از ظهر روز پنجشنبه از رهگذران خالی بود. شمار زیادی از مغازه‌ها غارت شده است.

یکی از کسبه که مالک چند مغازه است و خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: «دیگر به ستوه آمده ایم، هر دفعه (شبه نظامیان از ما) درخواست پول می‌کنند.»

او نیز مانند بسیاری از دوستان خود مسلح به تفنگ کلاشنیکوف در خیابان نگهبانی می‌دهد. بعد از کاهش شدت درگیری‌ها در پایتخت آ‏فریقای مرکزی از شامگاه چهارشنبه به این طرف، هنوز صدای انفجار نارنجک‌ها و شلیک سلاح‌های خودکار بعد از ظهر (پنجشنبه) شنیده می‌شد.

عزم کسبه، شبه نظامیان را که بعد از به دست گرفتن کنترل محله در سال ۲۰۱۳ عادت کرده اند از آن‌ها مالیات بگیرند، غافلگیر کرده است.

یک شبه نظامی جوان ۱۹ ساله اعلام کرد: «ما می‌خواهیم یک کار واقعی انجام دهیم. او تاکنون برای یکی از گروه‌های مسلح محله دیده بانی می‌کرد، اما با انتقاد از بزرگان گروه خود در خصوص خشونت‌ها اعلام کرد دیگر می‌خواهد دست از این کار بکشد.»

بیلی امینو آلائو، سخنگوی مینوسکا اعلام کرد: «ما یک نیروی واکنش سریع به محل اعزام کردیم. وی افزود بخشی از بازار و همچنین چند دستگاه خودرو سوخته است.»

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋