🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۸ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

صنعتی از جنس دستان هنرپرور کرونا، روی کاشی های صنایع دستی خاک می خورد

به گزارش گروه استان های  اخبار  از مشهد ، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: کل خسارت کرونا به حوزه گردشگری، صنایع دستی و گردشگری ۱۰۶۷ میلیارد تومان بوده و خسارت حوزه صنایع دستی نیز حدود ۲۵ میلیارد تومان است.

بیستم خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی، هنری که این روزها زیر بار خسارت های میلیاردی کرونا کمر خم کرده است.

 

صنعتی از جنس دستان هنرپرور/کرونا، بر روی کاشی های صنایع دستی خاک میخورد

او افزود: سه هزار و ۸۰۰ کارگاه فعال در حوزه صنایع دستی در استان داریم که کرونا خسارتی میلیاردی به آن‌ها وارد کرد.

 

همچنین محمد مطیع بیرجندی معاون صنایع دستی خراسان رضوی گفت: وزارتخانه، تلاش‌ها و رایزنی‌هایی برای جبران خسارات انجام داده و واریزی‌هایی نیز داشته اند، در ایام نوروز هم کمک‌های بلاعوضی صورت گرفته است.

 

 

او درخصوص ادامه حمایت ها افزود: خسارت‌های وارد شده به کارگاه ها، برآورد و به وزارتخانه اعلام شده است. براساس برآوردها، هر کارگاه به صورت میانگین ماهانه سه میلیون تومان خسارت داشته، البته این صرفا برآورد مربوط به ایام کروناست وبه طور قطع برخی کارگاه‌ها به صورت ماهانه خسارت بیشتری را متحمل شده‌اند.

 

معاون صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: خساراتی نیز به صادرات صنایع دستی استان وارد شده و فروش صنایع دستی کاهش یافته است، با این شرایط نقطه امید هنرمندان ما این است که مسئله کرونا برطرف شود و با ورود گردشگران، این خسارت‌ها جبران شود.

هنر دختران همدم چیست؟

زهرا حجت مدیر عامل موسسه همدم گفت: فرزندان هنرمند همدم با فراگیری صنایع دستی مختلف، ضمن بهره بردن از جدیدترین روش‌های توان بخشی جهانی و بالابردن روحیه خود و خواهران‌شان، هزینه برخی مخارج خود را نیز از این راه تامین می‌کنند.

 

صنعتی از جنس دستان هنرپرور/کرونا، بر روی کاشی های صنایع دستی خاک میخورد

 

او افزود: این کارگاه‌ها نماد خودباوری کسانی است که شاید در نگاه اول نتوان توانشان را باور کرد، اما در چند سال اخیر در همدم شرایطی برای بازدید‌های عمومی فراهم کرده‌ایم تا خود مراجعان به‌صورت زنده شاهد فعالیت‌های دختران ما باشند.

 

مدیر عامل موسسه همدم ادامه داد: کارگاه ملیله دوزی، قلم زنی روی مس و برنج، گلیم بافی، سوزن دوزی و گل‌سازی بخشی از کارگاه‌های فعال موسسه هستند که مورد توجه استادان این رشته‌ها قرار گرفته‌اند و خوشبختانه در سال‌های اخیر توانسته‌ایم در همه رشته‌های فوق و در رقابت با دیگر فعالان این رشته‌ها خصوصا بچه‌های کاملا سالم، از آن‌ها پیشی بگیریم به‌طوری که در سال ۱۳۹۸ مقام بهترین بافنده گلیم و بهترین قلم زن روی مس از آن این موسسه خیریه شد.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋