🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پیوست های زیست محیطی یکی از شاخصه های مهم در توسعه پایدار است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پیوست‌های زیست محیطی یکی از شاخصه‌های مهم در توسعه پایدار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  اخبار  از اردبیل ، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در نشست هم اندیشی با مسئولان محیط زیست استان ضمن تبریک هفته محیط زیست گفت: بحث محیط زیست از مباحث بسیار مهمی است که زندگی اجتماعی و حیات طبیعی و حتی بر روی مسائل سیاسی و امنیتی تاثیر گذار است.

او افزود: مسلماً پیوست‌های زیست محیطی یکی از شاخصه‌های مهم در توسعه پایدار است لذا توجه جدی به آن برای پیشرفت و و توسعه کشور دارای اهمیت فراوان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به جایگاه ویژه استان اردبیل به لحاظ تنوع زیست محیطی گفت: وجود تنوع گیاهی و جانوری در مناطق مختلف استان اردبیل به نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است.

عتباتی اظهار داشت: همه مردم و مسئولین وظیفه دارند از این نعمت‌های خدادادی به دقت و با نگاه مسئولانه و با احساس مسئولیت مراقبت نموده و با تمام توان برای صیانت از آن تلاش کنند.

او با یادآوری اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه جدی به محیط زیست در کشور صورت می‌گیرد، بیان کرد: کشور ما به لحاظ دارا بودن فرهنگ غنی برگرفته از اعتقادات دینی و معنوی در حفاظت و صیانت از محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: باید متولیان و مجریان در دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی به ویژه در مدارس و در بین دانش‌آموزان و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و صدا و سیما برای ترویج و گسترش این فرهنگ بیش از پیش همت گمارند.

عتباتی در ادامه در خصوص تبیین مواد قانونی صیانت از محیط زیست در بین آحاد جامعه افزود: باید مواد قانونی صیانت از محیط زیست و ضمانت اجرایی آن به اطلاع و آگاهی مردم برسد و اگر مردم از تبعات اقدامات خود آگاه باشد مسلماً از انجام بسیاری از اقدامات خود که منجر به تخریب و یا صدمه به محیط زیست می‌شود خودداری می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از پرسنل محیط زیست ضابطین خاص قضایی هستند گفت: دستگاه قضایی مسلما از اقدامات قانونی این ضابطین در صیانت از محیط زیست قاطعانه حمایت می‌کند و در کنار دستگاه‌های متولی با هرگونه اقدامی که منجر به تخلف و جرم در این حوزه شود به شدت و طبق قانون برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه بر لزوم اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد و گفت: باید حساسیت‌های زیست محیطی در جامعه نهادینه شود، بی شک در این صورت است که از وقوع بسیاری از مسائل و مشکلات که منجر به تخلف زیست محیطی می‌گردد پیشگیری می‌شود.

عتباتی در پایان بر لزوم مدیریت و نظارت بر پسماند‌های شهری به ویژه در شهرک‌های صنعتی ۲ و همچنین دفع صحیح زباله‌های شهری به منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی تاکید کرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋