🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بهره مندی روستا های بالای ۲۰ خانوار اردبیل از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با افتتاح اینترنت پرسرعت در ۵۳۰ روستای این استان تا پایان امسال تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  اخبار  از اردبیل ، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل امروز در نشست با فرماندار خلخال گفت: پروژه هوشمندسازی مدارس روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز از جمله پروژه‌های مهم این اداره کل در راستای ایجاد زیرساخت‌های آموزش از راه دور در مدارس برای استفاده در مواقع بحرانی همچون شیوع بیماری کرونا است.

او افزود: این پروژه با تجهیز مدارس روستایی به شبکه فیبر نوری اجرا و در این راستا ۵۱ مدرسه روستایی و ۱۱۰ مدرسه شهری خلخال نیز هوشمند می‌شود.

رزمی گفت: علاوه بر هوشمندسازی مدارس برای استفاده مناسب از شبکه‌های آموزشی داخلی وزارت آموزش و پرورش تمام مدارس استان از ۳۰ گیگابیت اینترنت رایگان ماهانه در راستای اجرای طرح هوشمندسازی بهره‌مند می‌شوند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: پروژه هوشمندسازی مدارس با توجه ویژه  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۴۱۰ مدرسه روستایی بالای ۲۰ خانوار استان بصورت کامل اجرا شده و با تلاش مجموعه ICT و تعامل و همکاری اداره کل آموزش و پرورش تا پایان خردادماه سال جاری پروژه هوشمندسازی ۱۷۶ مدرسه با اینترنت پرسرعت ADSL  و ۴۴ مدرسه نیز با تکنولوژی نسل چهارم اپراتور ایرانسل به صورت WIFI به اتمام خواهد رسید.

او گفت: طرح هوشمندسازی مدارس روستایی این استان تا پایان نیمه اول امسال تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رزمی افزود: در حال حاضر تمامی شهرها و روستاهای استان بصورت ۱۰۰ درصد تحت پوشش تلفن ثابت قرار دارند و تمامی شهرهای استان نیز از نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین با اشاره به توسعه دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای استان بیان‌کرد: از یک‌هزار و ۶۰۰ روستای استان ۸۳۰ روستا در ۲ سال گذشته از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند و با افتتاح اینترنت پرسرعت در ۵۳۰ روستا دیگر بزودی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

رزمی به درحال اجرا بودن ۴۰ پروژه و سامانه تقویت تلفن همراه و اینترنت در مناطق روستایی خلخال اشاره کرد و افزود: برای تکمیل پروژه دولت الکترونیک امسال ۲۵ دستگاه ای‌تی‌ام روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی می‌شود که چهار روستای خلخال نیز شامل این پروژه است.

او با بیان اینکه پارسال ۱۶۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در خلخال در جهت اتصال روستاهای این شهرستان به شبکه فیبر نوری اجرا شده ، امسال از اجرای پروژه توسعه فیبر نوری در این شهرستان به طول ۸۰ کیلومتر خبر داد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋