🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت: برخی مدیران به دنبال خرید کالای خارجی هستند قانون از ورود کالای خارجی مشابه داخلی ممانعت کند

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت: برخی مدیران به دنبال خرید کالای خارجی هستند/ قانون از ورود کالای خارجی مشابه داخلی ممانعت کند
هادوی رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت و موسوی فرد کارشناس حوزه صنعت امشب ۴ دی ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی بی‌مهری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دولتی به کالا‌های داخلی پرداختند.


به گزارش خبرنگار گروه سیاسی اخبار ،  سید محمد هادوی رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت و سید حسن موسوی فرد کارشناس حوزه صنعت امشب ۴ دی ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی بی‌مهری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دولتی به کالا‌های داخلی پرداختند.

هادوی رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به اینکه در بحث ساخت کالا‌های داخلی با معضلات جدی مواجه هستیم گفت: باید از صنعت داخلی کشور حمایت کنیم و به صورت جدی مسئولین به این موضوع توجه داشته باشند.

او با اشاره به اینکه تمام ارگان‌های دولتی و شبه دولتی، نیمه دولتی و هر ارگانی که عضو هیئت مدیره را یکی از بخش‌های حکومتی تعیین می‌کند مشمول قانون می‌شود، گفت: ارجاع کار باید به سمت خرید کالای ایرانی باشد.

هادوی با اشاره به اینکه در قانون، جرم انگاری را به طور جدی دنبال می‌کنیم؛ خاطرنشان کرد: به‌طور جد در حال اجرای قانون هستیم به گونه‌ای که همه بانک‌های کشور در جریان موضوع هستند، اینکه بخواهیم بگوییم تمام مدیران به دنبال خرید کالای خارجی هستند و پس از آن که به سنگ می‌خورند به سوی خرید کالای ایرانی می‌آیند درست نیست شاید سیاه انگاری در این قضیه اتفاق افتاده است.

او با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی، خودرو و لوازم خانگی متعهد هستند تا کالای ایرانی خوب تحویل بدهند افزود: قانون باید از ورود کالا‌های مشابه داخلی ممانعت کند، لذا همه مسئولین باید از کالا‌های ایرانی حمایت کنند و در این موضوع اتفاق نظر داشته باشند همچنین باید از سوی دیگر کیفیت کالا‌های ایرانی بالا برود.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه تعامل میان ما و خارج از کشور، بحثی اجتناب‌ناپذیر است عنوان کرد: در زنجان و گیلان به طور جداگانه ۲۵ قرارداد منعقد کرده‌ایم لذا ما به دنبال این موضوع هستیم تا بحث نمایشگاه‌ها را در استان‌ها توسعه دهیم، به طوری که دانشگاه‌های و پژوهشگاه‌ها باید درگیر کار محلی و منطقه‌ای باشند.

او ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش و تحصیلات تکمیلی باید از کالای ایرانی استفاده کند لذا باید بر روی این موضوع فرهنگ سازی صورت بگیرد.

در حال تکمیل...

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋