🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تأثیرات منفی بیماری کرونا بر سلامت روان کادر درمانی

یک روانشناس گفت: کادر درمانی بیمارستان‌ها که درگیر بیماری کرونا هستند، در معرض ضربه روانی هستند.

فرسودگی شغلی در کمین پرستاران بی خواب
ملیکا صدر، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی اخبار ، در خصوص بحران سلامت روان کادر درمان درپی شیوع بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: از آغازین روز‌های شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، تمام کشورها  ادغام بیماری و مرگ را با یکدیگر تجربه کردند، تجربه‌های تلخی که در بیمارستان‌ها، سلامت روان کادر درمان را هدف قرار داده و همین امر باعث شده بسیاری از پرستاران و پزشکان بیمارستان‌ها، فرسودگی شغلی را تجربه کنند.

او با بیان اینکه کادر درمانی بیمارستان‌ها که درگیر بیماری کرونا هستند، در معرض ضربه روانی هستند، افزود: انزوا، اضطراب و گا‌هی قرارگیری در شرایط نامطمئن اقتصادی بر سلامت روان این لشکر سپید پوش غلبه کرده و انواع تنش‌های روحی و روانی برای آنها به‌وجود آورده است.

صدر بیان کرد: کادر درمانی این روز‌ها با هزاران بیمار در ارتباط بوده و در بیشتر مواقع نیز شاهد مرگ و میر بسیاری از مراجعین هستند.

این روانشناس گفت: کادر درمان با وجود برخی نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا و خطر ابتلا به آن از طریق بیماران مشکوک به این ویروس، با روحیه بالا و امیدواری به آینده که برگرفته از وجدان کاری است، بدون واهمه، در حال ایفای رسالت خود هستند.

او یادآوری کرد: با رعایت اصول اولیه بهداشت فردی و عمومی و داشتن روحیه می‌توان این ویروس ناشناخته را شکست داد.

این روانشناس با تاکید براینکه این افراد سعی داشته باشند در محیط کار، روحیه خود را حفظ کنند، گفت: کادر درمان از بی خوابی‌های مکرر جلوگیری کنند، زیرا  اعضای کادر درمانی که دچار بی‌خوابی می‌شوند، ممکن است به افسردگی، اضطراب و دیگر آسیبهای ناشی از استرس دچار شوند.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋