🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پکن تهدیدات واشنگتن در خصوص تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ را «بی شرمانه» خواند

پکن تهدیدات واشنگتن در خصوص تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ را کاملا آمرانه، غیرمنطقی و بی‌شرمانه دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل اخبار به نقل از خبرگزاری رویترز، شاخه وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ امروز پنجشنبه  بیانیه آمریکا در مورد تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ را عامل تضعیف استقلال این منطقه دانست و تهدیدات واشنگتن در این خصوص را کاملا آمرانه، غیرمنطقی و بی شرمانه دانست.

سخنگوی کمیسر وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ در بیانیه‌ای گفت: تنظیم قانون برای امنیت ملی در اختیار و وظیفه مقامات مرکزی است.

در این بیانیه تصریح شد که این قانون بر حقوق و آزادی شهروندان یا منافع سرمایه گذاران خارجی تأثیر نخواهد گذاشت و به واشنگتن هشدار داده شد «از مداخله در امور داخلی چین دست بکشد.»

ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا شب گذشته اعلام کرد رئیس جمهور این کشور در حال بررسی لیستی از گزینه‌ها علیه چین در خصوص موضوع هنگ‌کنگ است.

پارلمان چین سرانجام قانون امنیت ملی هنگ کنگ را که پیشتر در کنگره خلق چین در حال بررسی بود، به تصویب رساند. بررسی قانون امنیت ملی از سوی چین، چندی است که برخی اعتراضات را در هنگ کنگ برانگیخته است و همین مسئله سبب شده تا دستاویزی را برای مداخلات خارجی فراهم کند.

از سال ۱۹۹۷ و هنگامی که بریتانیا پس از گذشت بیش از ۱۵۰ سال حکمرانی، هنگ‌کنگ را به چین واگذار کرد، این منطقه بر اساس سیاست «یک کشور، دو نظام» اداره می‌شود؛ سیستمی که بر اساس آن چین موافقت کرد تا این منطقه به صورت نیمه خودمختار اداره شود. هنگ کنگ ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از مهم‌ترین بازار‌های مالی و تجاری آسیا به‌ شمار می‌رود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋