🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۸ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مصرف مواد آرایشی در ایران بالا است

مسئول آموزش مدیریت و نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ایران جزء کشور‌های رده اول تا پنجم مصرف مواد آرایشی است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ؛ لاله مظفری مسئول آموزش مدیریت و نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : سازمان غذا و دارو از سال ۱۳۹۴ با هدف کاهش بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت و فشار خون یک نشانگر رنگی تغذیه را تعریف کرده که همانند چراغ راهنمایی و رانندگی با سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز نشانگر قند، چربی، نمک و اسید‌های چرب ترانس مواد غذایی است.

او با بیان اینکه ایران جزء کشور‌های رده اول تا پنجم مصرف مواد آرایشی است، گفت : متاسفانه مصرف بیش از حد مواد آرایشی و بهداشتی در ایران، بستر مناسبی را برای سوداگران و سودجویان فراهم کرده تا به صورت تقلبی این مواد آرایشی را تولید و به دست مصرف کننده برسانند، جوانان باید خیلی مواظب این قضیه باشند.

مسئول آموزش مدیریت و نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دیده می‌شود برند‌های بسیار معروف دنیا در شهر‌های مرزی کشور به صورت تقلبی تولید می‌شود و با برند‌های معروف به دست مصرف کننده می‌رسد.

او افزود: این متقلبان با دستکاری در ترکیب این ماده آرایشی و بهداشتی از مواد نگهدارنده بیش از حد، از رنگ‌های غیرمجاز و صنعتی و سرب بسیار بالا استفاده می‌کنند که سبب عوارضی همچون ابتلا به سرطان، ریزش مو و حتی در بعضی از مواد سبب نابینایی می‌شود.

مظفری با اشاره به برچسب به نام اصالت کالا روی این محصولات خارجی اشاره و ادامه داد: مصرف‌کنندگان کد ۱۶ رقمی روی این محصول را خراش داده و به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال کنند، دقت داشته باشند که متقلبین این عدد را ۲۰۰۰۸۸۲۳ می‌نویسند.

این کارشناس ارشد تغذیه از تک تک مردم خواست هنگام خرید هم مانند یک بازرس عمل کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن در به شماره تماس ۳۷۱۰۶۲۳۲ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت توسط بازرسین رسیدگی شود .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋