🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

افزایش مداخله برای گسترش بیماریابی در قطب های بهداشتی و درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر افزایش مداخله برای گسترش بیماریابی به ویژه در قطب‌های بهداشتی و درمانی استان فارس تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های اخبار از شیراز ،مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هشتاد و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با بررسی شرایط نمونه گیری و بیماریابی در شهرستان‌های استان فارس، بر افزایش مداخله برای گسترش بیماریابی به ویژه در قطب‌های بهداشتی و درمانی استان تاکید کرد.

او، در این نشست ضمن بررسی مصوبات نشست‌های پیشین، آخرین وضعیت کروناویروس در استان و اقدامات کارگروه‌های تعیین شده را پایش کرده و با ارزیابی ابعاد مختلف آن، دستورات جدیدی صادر کرد.

مهرزاد لطفی با اشاره به پیش بینی‌های بین المللی نسبت به تداوم چرخه‌های انتقال این بیماری در دیگر ماه‌های سال، به ویژه در فصل پاییز، از اعضای این ستاد خواست تا تدابیر لازم از جمله تامین اقلام محافظتی و گسترش امکان نمونه گیری، اندیشیده شود.

نحوه بازگشایی ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی دانشگاه، آماده سازی خوابگاه‌ها و شیوه آغاز به کار مجدد کلاس‌های حضوری، دیگر محور مورد ارزیابی رئیس دانشگاه در نشست امروز این ستاد بود که پروتکل‌های پیش بینی شده در این زمینه از سوی معاون بهداشت دانشگاه اعلام شد و مورد تبادل نظر اعضای ستاد قرار گرفت.

لطفی، از معاونان توسعه مدیریت و منابع، درمان و بهداشت خواست تا با هدف ساماندهی پرداخت‌های بیمه‌ای در خدمات مربوط به کروناویروس، کارگروهی از نمایندگان این معاونت‌ها تشکیل شده و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به ضرورت توسعه ساختار مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر (ع)، پیگیری با مجموعه وزارت بهداشت برای بهبود فضای تریاژ و اسکرین، بهبود خدمات هتلینگ و دیگر بخش‌ها و امکانات این مرکز درمانی را در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاونت درمان دانشگاه قرار داد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به پیش رو بودن دو آئین گرامیداشت روز قدس و نماز عید سعید فطر، از پیگیری این معاونت برای چگونگی برگزاری این آئین‌ها بر اساس دستورات ستاد کشوری مدیریت کروناویروس خبر داد.

علیرضا میراحمدی زاده عضو کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از روند کنترل کروناویروس در شهرستان جهرم، با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته با رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان ارائه داد.

او همچنین گزارشی از روند نمونه گیری در مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های استان فارس به تفکیک هر شهرستان به اعضای این ستاد ارائه کرد که وضعیت شهرستان‌های مختلف با توجه به موارد ابتلا، مورد بررسی رئیس دانشگاه و اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ قرار گرفت.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋