🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

دهیاران در صف اول جلوگیری از آتش سوزی ها هستند

معاون امور عمرانی فرمانداری کنگاور گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در هنگام حریق، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری خوبی دارند.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ؛  محمد الماسی پور روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کنگاور که در سرسرای جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: آتش سوزی مراتع مصداق و نمونه‌ای از مسأله‌ای است که می‌توان ایجاد بحران کند به همین منظور باید برای پیش بینی، پیشگیری، اطفای حریق و مراحل بعد از اطفای حریق نهایت همکاری و مشارکت از سوی تمامی دستگاه‌ها، بخشدار، نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد صورت گیرد.

معاون فرماندار کنگاور گفت: با توجه به اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در روستا‌ها و دشت‌ها و مناطقی خارج از شهر از جمله روستا‌های قره گزلو، فش، سراب باباعلی، قزوینه، توشمالان، قاسم آباد و گردنه بیدسرخ که به سمت اکوسیستم جنگلی حرکت می‌کند، رخ می‌دهد دهیاران صف اول و مقدم در این مساله هستند و باید بدون معطلی و بدون اینکه منتظر رسیدن نیرو‌های امدادی از جای دیگری باشند وارد عمل شوند.

معاون فرماندار کنگاور اظهار داشت: باید به اهالی روستا‌ها آموزش‌های لازم داده شود که در نهایت احساس مسوولیت، خود وارد عمل اطفای حریق با هرگونه ابزار و تجهیزات هر چند ابتدایی که در اختیار دارند شوند و با این تصور که باید از شهر بروجرد و یا از دستگاه و اداره‌ای خاص نیروی کمکی بیاید زمان طلایی اطفای حریق را از دست ندهند.

او آتش سوزی حدود ۱۰۰ هکتار از منابع طبیعی و مراتع کنگاور در سال گذشته را زنگ خطری برای شهرستان اعلام کرد و افزود: دستگاه‌های ذیربط باید تمامی امکانات لجستیکی و پرسنلی خود را برای مقابله و پیشگیری با آتش سوزی‌های احتمالی به کار بگیرند.

الماسی پور اظهارداشت: باید محدوده‌های مختلف که احتمال آتش سوزی در آن‌ها بالاست مشخص شود و هر محدوده‌ای نیز باید به بنا بر تقسیم مسئولیت که هماهنگ می‌شود برای پیشگیری و اطفای حریق اقدامات لازم انجام شود.
انتهای  پیام/ز

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋