🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تملک بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع محوطه و ابنیه تاریخی آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تملک بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع محوطه و ابنیه تاریخی آذربایجان شرقی طی سال ۹۸ و ۹۹ خبر داد.

تملک بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع محوطه و ابنیه تاریخی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان  از تبریز ، حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تملک بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع محوطه و ابنیه تاریخی آذربایجان شرقی طی سال ۹۸ و ۹۹ خبر داد.

حمزه‌زاده گفت: بافت تاریخی، سرمایه ارزشمند برجای مانده از گذشته برای آیندگان است که اداره کل میراث فرهنگی استان طی سال‌های اخیر در راستای صیانت و جلوگیری از تعدی به عرصه و حریم آن، با اجرای اقدامات و ضوابط فنی و حقوقی، اقدام به تملک بخش عمده‌ای از محوطه‌ها و ابنیه تاریخی کرده است.

او به محوطه‌ها و ابنیه تاریخی استان که در سال ۹۸ و ۹۹ به تملک این اداره کل در آمده است، اشاره کرد و گفت: طی سال ۹۸ و ۹۹ برای نخستین بار بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع ابنیه، عرصه و بافت تاریخی در سطح استان از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی براساس ضوابط، قوانین و مقررات تملک شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: بخش عمده این اراضی مربوط به مجموعه تاریخی ربع رشیدی است که نزدیک به ۱۸ هزار متر مربع از مجموع اراضی تملک شده را تشکیل می‌دهد.

او افزود: بخش دیگری از مجموع اراضی تملک شده به مساحت بیش از ۳ هزار متر مربع به  عمارت اربابی وینق، خانه پدری استاد شهریار و مجموعه باغ کمال تعلق دارد.

حمزه زاده گفت: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، تملک باقیمانده املاک واقع در عرصه محوطه تاریخی ربع رشیدی برای آزادسازی کامل آن جزء برنامه‌های مصوب این اداره کل در سال ۹۹ است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋