🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۵ گناهی که به سبب آن نعمت از انسان گرفته می شود

کارشناس دینی با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) گفت: ترویج پنج گناه در جامعه، توفیق بهره‌گیری مردم از نعمت‌های مادی و معنوی را سلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مشهد ،حجت الاسلام و مسلمین  ناصر رفیعی کارشناس مذهبی در آیین برگزاری احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که بدون حضور زائران در رواق دارالحکمه حرم مطهررضوی  برگزار و به طور مستقیم از رسانه ملی پخش شد، گفت: عالم در حال تغییر است ما به عنوان انسان و موجودی از این عالم، باید تغییر کنیم چون نمیتوان مستثنی از این قاعده بود.

او افزود: دو مورد در قرآن اشاره به لزوم تغییر کرده است: 53 سوره انفال و 11رعد که خداوند در ضمن آن بیان می کند خداوند هیچ تغییری در جامعه به وجود نمی آورد مگر اینکه خودشان سرنوشتشان را عوض کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: تا تغییر فردی انجام نگیرد تغییر اجتماعی رخ نخواهد داد.باید تغییر را از درون خودمان شروع کنیم.

رفیعی با اشاره به این روایت از امام سجاد (ع) که فرمودند "ترویج پنج گناه در جامعه، توفیق بهره‌گیری مردم از نعمت‌های مادی و معنوی را سلب می‌کند"، بیان کرد: نخستین گناه «ظلم به مردم و خودمان» است که به همین منظور در دعای کمیل می‌خوانیم «ظَلَمْتُ نَفْسِي» که مصداق بارز ظلم به خود غیبت، تهمت، گرانفروشی و بداخلاقی با همسر و فرزندان است.

او  دومین گناه که موجب جلوگیری از نزول نعمات الهی بر سر مردم می‌شود را «دست کشیدن از انجام کار خیر» دانست و تصریح کرد: خداوند نعمت انفاق را با هدف کسب ثواب برای بندگان خود بر زمین نازل کرده است.


این استاد حوزه و دانشگاه  سومین گناه که نعمات الهی را از انسان دور می‌کند، «عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه» خواند و تاکید کرد: کفران نعمت و شِکوه مداوم از دیگر گناهانی محسوب می‌شود، که نعمت‌هایی نظیر سلامت، امنیت و ... را از بندگان سلب می‌سازد.

رفیعی  تحول اجتماعی را منوط بر تغییر درونی و فردی دانست و  اظهار کرد: تغییر وابسته به شروطی است که از اولین شرط آن «داشتن باور به تغییر و عدم یأس و ناامیدی» است و پس از آن «ارزیابی گذشته» باید صورت بگیرد و سپس «جبران کاستی‌ها و ضعف‌های گذشته» باید انجام شود و در نهایت از «فرصت‌های ویژه‌ای همچون شب‌های قدر بهره‌گیری» شود تا به برکت این شب‌های عزیز قلم عفو بر گناهان کشیده شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋