🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

گلایه از بروکراسی اداری پیچیده فعالیت های ساختمانی

به گزارش گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ؛کامران حیدری عضو هیات مدیره انجمن توسعه صنعت ساختمان استان کرمانشاه از بروکراسی اداری پیچیده فعالیت‌های ساختمانی در کرمانشاه گلایه کرد و گفت : یک ساختمان پنج یا شش طبقه طی دو سال ساخته می‌شود، اما کار‌های اداری آن گاهی تا هفت سال طول می‌کشد.

عضو هیات مدیره انجمن توسعه صنعت ساختمان استان کرمانشاه از بروکراسی اداری پیچیده فعالیت‌های ساختمانی در کرمانشاه گلایه کرد .

او از مهمترین مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان در کرمانشاه یاد کرد و گفت : با وجود آنکه بخش خصوصی بیشترین سهم را در ساخت و ساز‌ها بر عهده دارد، اما هیچ نماینده‌ای در کمیسیون‌های مهم تصمیم‌گیری درباره ساختمان از جمله کمیسیون ماده پنج و کمیسیون ماده ۱۰۰ نداریم.

او نبود فاکتور‌های تشویقی و انگیزشی برای سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان را مشکل دیگر اعلام کرد و افزود: این امر باعث شده بسیاری از افراد ساخت و ساز را کنار بگذارند و بازار مسکن دچار رکود شود.

عضو هیات مدیره انجمن توسعه صنعت ساختمان استان کرمانشاه از طولانی بودن بروکراسی اداری ساخت و ساز‌ها هم یاد و ادامه داد: گاهی یک ساختمان پنج طبقه ظرف مدت دو سال ساخته می‌شود، اما گذراندن مراحل اداری و گرفتن پایان کار آن تا هفت سال طول می‌کشد.

حیدری از برخورد‌های سلیقه‌ای که گاهی در جریان این بروکراسی اداری طولانی شکل می‌گیرد انتقاد کردو افزود: طولانی بودن روند اداری منجر به افزایش تخلفات خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن توسعه صنعت ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه مجموع این موارد باعث شده با کاهش سرمایه‌گذاران و فعالین عرصه ساخت و ساز مواجه باشیم، ادامه داد: در سال‌های رونق ساخت و ساز (قبل از سال ۱۳۹۲) ۵۰۰ نفر در این زمینه در استان کرمانشاه فعالیت می‌کردند، اما اکنون بسیاری از آن‌ها کنار کشیدند و فقط حدود ۳۰ نفر باقی مانده اند.

حیدری گفت: اگر صنعت ساخت و ساز رونق بگیرد، اشتغالزایی قابل توجهی به همراه خواهد داشت، زیرا در سال‌هایی که اوج فعالیت‌های ساختمانی را در کرمانشاه داشتیم نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف در این عرصه فعالیت می‌کردند.

او ادامه داد: از سوی دیگر فعال شدن ساخت و ساز‌ها نه تنها جلوی فرار سرمایه‌گذار را می‌گیرد، بلکه رونق صنایع وابسته دیگر را نیز به همراه خواهد داشت.

حیدری گفت: تقاضا داریم برای رفع این مشکلات، نشستی با حضور استاندار و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت ساختمان برگزار شود.

منصور طاقه‌ای رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه خواستار توجه ویژه به فعالان صنعت مسکن در کرمانشاه شد و افزود: هم اکنون ۹۷ درصد ساخت و ساز‌های مسکن در اختیار بخش خصوصی و فقط سه درصد در اختیار دولت است، اما بخش خصوصی هیچ جایگاهی در تصمیم‌گیری‌های صنعت ساختمان و کمیسیون‌های مرتبط با آن ندارد، در حالیکه باید از تجربه و دانشی که در اختیار بخش خصوصی است استفاده شود.

آرش شادفر نائب رئیس انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی استان کرمانشاه از صنعت ساختمان به عنوان موتور محرک اشتغال و اقتصاد یاد کرد و گفت: این صنعت ۳۰ درصدی از اقتصاد و اشتغال کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیشترین سهم را در فعالیت‌های ساختمانی دارند، از خالی بودن جای آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با صنعت ساختمان انتقاد کرد.

شادفر بر لزوم بازنگری طرح تفصیلی شهر کرمانشاه تاکید کرد و ادامه داد: این کار ممکن است دو تا سه سال زمان ببرد و تا آن زمان باید از راه‌کار‌های کوتاه مدت و میان مدت برای حل مشکلات صنعت ساختمان استفاده کرد.

بیژن رضایی مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه به بیان مشکلات صنعت ساختمان کرمانشاه از دیدگاه مالکین، سرمایه‌گذاران، مردم، مهندسین و شهرداری پرداخت و گفت: یکی از مهمترین مشکلات کنونی این صنعت بالا بودن تخلفات ساختمانی است، بگونه‌ای که حدود ۱۰۰ درصد پرونده‌های ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌شود.

او ادامه داد: مشکلات متعددی که پیش روی صنعت ساختمان استان وجود دارد باعث شده نه تنها سرمایه‌گذاران غیربومی انگیزه‌ای برای حضور در کرمانشاه نداشته باشند، بلکه سرمایه‌گذاران داخل استان نیز این کار را کنار بگذارند.

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه استفاده از تراکم‌های شناور در پهنه‌های شهر کرمانشاه، تجمیع زمین‌های متراژ کوچک، توجه ویژه به بافت فرسوده و ارائه مشوق‌ها و تخفیفات قانونی برای این بخش و بازنگری طرح تفصیلی شهر را از مهمترین راهکار‌های کمک به صنعت ساختمان استان دانست .

 

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋