🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

چرا فیزیوتراپی دردهایمان را به طور کامل تسکین نمی کند؟

بسیاری از بیمارانی که درد و التهاب دارند، با وجود انجام جلسات متعدد فیزیوتراپی، درمان نمی‌شوند.

ایزدخواه///

به گزارش خبرنگار حوزه  کلینیک  گروه علمی پزشکی اخبار ، مشاغلی که عمدتاً با پشت میز نشینی برای ساعات طولانی همراه هستند به بروز مشکلات استخوانی و عضلانی به برخی از ما دامن می‌زنند؛ حتی این درد‌های استخوانی و عضلانی در ناحیه کمر، گردن و شانه‌ها گاه به حدی زیاد می‌شوند که تحمل آن‌ها مشکل و مراجعه به پزشک متخصص گریزناپذیر می‌شود.

در چنین مواقعی امکان دارد فیزیوتراپی که در کاهش درد و التهاب ناشی از بیماری‌های سیستم عضلانی، اسکلتی و عصبی نقش اثربخشی دارد، به شما توصیه شود. در حقیقت این رشته علم استفاده از روش‌های درمان فیزیکی برای کم شدن درد، بیشتر شدن توانمندی و اصلاح ساختار فیزیکی افرادی است که به نوعی درد و التهاب عضلانی اسکلتی مبتلا هستند.

فیزیوتراپی به تنهایی کافی نیست

در کنار فیزیوتراپی، تمرین درمانی و ورزش درمانی به درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی کمک می‌کند. درمان فیزیوتراپی بسیار زمانبر است و از جلسات سوم و چهارم به بعد کم شدن درد قابل مشاهده است، حتی تا پیش از آن ممکن است بیمار با کمی افزایش درد روبرو شود.

ورزش درمانی نیز باید طبق دستور پزشک و با دقت و حوصله در زمان‌های مشخص شده صورت گیرد و در صورت ایجاد خستگی یا تحریک درد، کم یا قطع شود.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی برای شما توصیه نمی‌شود

فیزیوتراپی هم باید بر اساس تشخیص پزشک تجویز شود، بی‌شک در مواردی که عامل ایجاد درد در بیمار ناشناخته باشد، فیزیوتراپی توصیه نمی‌شود و نیز زمانی‌ که بیمار دچار التهاب حاد است بخصوص در بیماران روماتیسمی که در مرحله حاد بیماری‌شان هستند، انجام فیزیوتراپی نتیجه عکس‌العمل داشته و به بیشتر شدن درد و التهاب مفاصل منجر می‌شود. فیزیوتراپی در بیمارانی که دچار تنگی تونل کارپال (گرفتگی اعصاب مچ دست) هستند نیز در موارد حاد بیماری توصیه نمی‌شود.

زنانی که دچار التهابات لگنی و در مواردی نازایی هستند یا از عدم توانایی کنترل ادرار رنج می‌برند، می‌توانند از فیزیوتراپی به‌ عنوان یک روش کمک درمانی بهره بگیرند. این روش در درمان اسکار‌ها (جای زخم) در مرحله‌ای که اسکار در حال شکل‌گیری است، موثر است. این روش بهترین تاثیر را در از بین بردن اسپاسم (گرفتگی) عضلانی دارد.

روش غلط به‌کارگیری فیزیوتراپی

نتیجه گرفتن از فیزیوتراپی به تجویز صحیح و به موقع درمان‌های مربوط به آن بازمی‌گردد؛ چراکه روش‌های صحیح بکارگیری درمان‌های فیزیکی هستند که فیزیوتراپی را به‌عنوان شیوه‌ای موثر در تسکین درد و التهابات اسکلتی و عضلانی معرفی می‌کند. پس نتیجه نگرفتن از این روش کمک درمانی در بسیاری موارد به معنای روش غلط بکارگیری درمان‌های فیزیکی توسط فیزیوتراپیست است.

پس اگر فیزیوتراپی به درستی بکار گرفته شود، می‌تواند در کم شدن درد و التهابات ناشی از مشکلات حرکتی و آسیب‌های مختلف، درد‌های آرنج، مشکلات مفصل شانه، درد و التهابات لگنی و گرفتگی عضلات قسمت‌های مختلف بدن موثر واقع شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋