🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

منابع یمنی: شیوع کرونا در جنوب یمن بحرانی است ساکنان عدن با بیل مکانیکی قبر می کنند

منابع یمنی از افزایش تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در عدن به عنوان پایتخت دولت مستعفی یمن جان خود را از دست داده‌اند، خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار به نقل از الخبر الیمنی، رسانه های یمن از وخامت اوضاع و مرگ و میرها در عدن واقع در جنوب یمن در ظرف تنها سه روز گذشته خبر می دهند؛ بطوری که ساکنان این استان مجبور شده اند از بیل مکانیکی برای کندن قبرها استفاده کنند.

طبق آمارهای غیر رسمی که «فتحی بن لزرق» سردبیر روزنامه «عدن الغد» (عدن فردا) منتشر کرده، شمار مرگ و میرها بر اثر کرونا در مقایسه با بیماری های دیگر در رتبه نخست قرار گرفته و به میزانی قابل توجه و خطرناک رسیده است.

«فتحی بن لزرق» اعلام کرد شمار افراد درگذشته تنها در روز سه شنبه در این شهر به 42 نفر رسیده است که از این میان، 3 نفر از اعضای یک خانواده بوده اند.
همچنین بر پایه این اطلاعات، ساکنان منطقه «دار سعد» برای کندن قبر متوسل به بیل مکانیکی شدند که این اقدام در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.

شمار مرگ و میرها بر اثر کرونا در سه روز گذشته در عدن نیز به 100 نفر رسیده است که بر این اساس روز یکشنبه 26 نفر جان خود را از دست دادند، روز دوشنبه 32 مورد و روز سه شنبه 42 مورد جان باختند. این در حالی است که ائتلاف سعودی و گروه های هوادار آن که کنترل این منطقه را بر عهده دارند، مسئولیت خود را در نجات ساکنان عدن و یا حمایت از آنها با ساده ترین وسایل نیز انکار می کنند.

این افزایش شمار قربانیان کرونا در عدن هفته ها پس از آن صورت می گیرد که ائتلاف سعودی و گروه های هوادار آن درخواست های کمک ساکنان عدن را در خصوص انتشار این ویروس نادیده گرفتند. بی توجهی مقامات سعودی به همینجا نیز ختم نشد. در حالی که جهان فرودگاه های خود را برای جلوگیری از شیوع کرونا بسته بود، عربستان هزاران عمره گزار را بدون انجام هیچ اقدامات پیشگیرانه ای از کشورش به یمن فرستاد؛ همچنانکه فرودگاه عدن نیز در برابر پرواز نیروهای آموزش دیده از سوی عربستان باز بود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋