🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۸ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

چگونه عطسه و آلرژی را از کرونا تشخیص دهیم؟

هم زمان با فصل بهار،عطسه و آلرژی زیاد می شود که علائم آن با کرونا یکی است اما در واقع متفاوت هستند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مشهد ، همزمان با روز آسم و آلرژی یکی ازمتخصصین آسم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این رابطه توضیحاتی داد، حالا که فصل بهار با این همه‌گیری جهانی مقارن شده است، مهم‌ترین چیزی که اذهان را به خود مشغول کرده، عطسه‌ها و حالت‌هایی است که نمی‌دانیم مربوط به ابتلا به ویروس کروناست یا آلرژی‌های معمولی و فصلی؟!

 

دکتر رضا فرید حسینی  متخصص آلرژی و ایمنی‌شناسی بالینی گفت:  با توجه به اینکه در فصل بهار با رویش گیاهان و درختان مواجه هستیم، گرده‌های حساسیت ‌زای فراوانی در هوا منتشر می‌شود و به همین دلیل هم بدن بسیاری از افراد از خود آلرژی نشان می‌دهد که عمده علائم آلرژی نیز تنفسی هستند و ممکن است افراد در تشخیص بیماری با مشکل مواجه شوند.

 

او افزود: ممکن است افراد عطسه کرده و آب‌ریزش بینی داشته باشند و این مشکلات با تنگی نفس همراه باشد. ویروس کرونا بسیار هوشمند و خطرناک است، تشخیص آلرژی از کووید ۱۹ بسیار ساده است و هر فردی می‌تواند خودش آن را تشخیص دهد.

این متخصص آلرژی و ایمنی‌شناسی بالینی ادامه داد:  کسی که آلرژی داشته باشد حال عمومی‌اش خوب است، بیش از ۵ عطسه‌ پشت سرهم در صبح به همراه خارش چشم و گوش و بینی دارد. هم‌چنین صبح‌ها هم‌زمان با برخاستن از خواب، این علائم بیشتر شده و هر چه به سمت ظهر پیش می‌رویم، بهبودی حاصل می‌شود و می‌توان گفت در اغلب مواقع با مصرف دارو به تجویز پزشک و یا به طور معمول عصر‌ها این علائم به کلی برطرف می‌شود.


فرید حسینی بیان کرد: فرق آلرژی با کووید ۱۹ این است که با مصرف یک آنتی هیستامین، علائم آلرژی به کلی برطرف می‌شود و این در حالیست که فرد مشکوک به کووید ۱۹ حال عمومی خوبی نداشته، تب دارد و به جای خارش در گلو، احساس سوزش و خشکی در گلو دارد و مهم‌ترین علامت آن کسلی و ضعف عضلانی است که روز به روز بیشتر می‌شود و مصرف آنتی هیستامین نیز تاثیر خاصی را برایش حاصل نمی‌کند.


او تصریح کرد:هم‌چنین آزمایش‌های متعددی برای تشخیص ابتلا به بیماری کووید ۱۹ وجود دارد که در همه آن‌ها آلرژی به‌عنوان عامل بیماری سنجش نمی‌شود و دقیق است؛ بنابراین به آسانی با بررسی علائم بالینی می‌توان آن دو را از یک‌دیگر تشخیص داد.

این متخصص آلرژی و ایمنی‌شناسی بالینی تاکید کرد: بیشتر کورتون‌های کنونی استنشاقی هستند. مصرف کورتون اگر به صورت استنشاقی باشد عوارض جانبی فراوانی ندارد، ولی اگر فردی کورتون با دوز بالا مصرف کند، به این معناست که بیماری زمینه‌ای دارد و اگر همان بیماری زمینه‌ای کنترل نشود بدن را برای ابتلا به این ویروس مستعد می‌کند؛ بنابراین اگر کسی مثلاً بیماری لوپوس داشته باشد مجبور است این دارو را مصرف کند و اگر استفاده نکند ادامه همان بیماری برای او خطرناک خواهد بود.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋