🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کاهش محدودیت های قرنطینه ای در بیش از ۴۰ ایالت آمریکا تا پایان هفته

ایالت‌های آمریکا در حالی قرار است تا پایان هفته محدودیت‌های اجتماعی را کاهش دهند که بسیاری از آن‌ها هنوز از نقطه اوج شیوع ویروس کرونا عبور نکرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار  به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، ایالت‌های آمریکا در حالی محدودیت‌های اجتماعی را کاهش می‌دهند که بسیاری از آن‌ها هنوز از نقطه اوج شیوع ویروس کرونا عبور نکرده اند.

 کشور‌های مختلف جهان از آسیا تا اروپا و آفریقا، سرگرم تسهیل برخی محدودیت‌های اجتماعی هستند که برای کند ساختن روند شیوع ویروس کرونا وضع شده بود.

به رغم اینکه میلیارد‌ها نفر از مردم جهان چند هفته در خانه‌های خود ماندند، شمار جان باختگان کووید-۱۹ از مرز دویست و پنجاه هزار نفر گذشت و تعداد افراد شناسایی شده آلوده به این ویروس در سراسر جهان به ۳ میلیون و ششصد هزار نفر رسید.

این‌ها بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز است. اما به رغم شتابی که در آمریکا برای بازگشایی ایالت‌ها وجود دارد، هنوز بسیاری از ایالت‌ها از نقظه اوج شیوع بیماری عبور نکرده اند و آمار روزانه مبتلایان به این بیماری همچنان در حال افزایش است.

امروز رستواران‌ها در نبراسکا می‌توانند باز باشند، کافه‌ها در مونتانا، دفاتر در کلرادو. برخی مقررات رعایت فاصله گذاری اجتماعی به قوت خود باقیست، اما تا پایان هفته بیش از ۴۰ ایالت آمریکا تا حدودی به وضعیت عادی کسب و کار برمی گردند.

اندی اِسلاویت، مقام سابق مراکز خدمات درمانی آمریکا می‌گوید: ما با در خانه ماندن شیوع ویروس را کند ساختیم، اما هنوز از شر آن خلاص نشده ایم.

پیش بینی که در خصوص تعداد جان باختگان کووید-۱۹ در آمریکا تا اوایل اوت ۲۰۲۰ وجود دارد، رقم صد و سی و چهار هزار و چهارصد و هفتاد و پنج نفر را نشان می‌دهد که دو برابر رقم فعلی است. این برآورد دانشگاه واشنگتن است.

علی مقداد، استاد دانشگاه ایالتی واشنگتن می‌گوید: علت، افزایش تردد مردم قبل از لغو محدودیت‌های اجتماعی و سست شدن مقررات رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که موجب افزایش قربانیان مثلا در ایالت‌های غرب میانه می‌شود.

دیگر مدل‌های پیش بینی قربانیان نشان می‌دهد این آمار تا اول ژوئن روزانه به سه هزار نفر افزایش می‌یابد و تعداد موارد جدید مبتلا به کووید-۱۹ در سراسر این کشور افزایش می‌یابد.

اکنون در ۱۵ ایالت آمار روزانه مبتلایان جدید رو به کاهش است. از جمله آن‌ها نیویورک است. اما در ۲۰ ایالت تعداد مبتلایان جدید همچنان رو به افزایش است.

فرماندار کالیفرنیا اجازه داده است برخی واحد‌های صنفی از جمعه فعالیت خود را از سرگیرند.

اکنون کاخ سفید بر ۱۴ واکسن احتمالی تمرکز کرده است.

ترامپ در اینباره گفت ما بسیار اطمینان داریم که تا پایان سال می‌توانیم واکسن را تولید کنیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋