🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

هشدار کارشناس سازمان ملل درباره عواقب الحاق کرانه باختری

کارشناس مستقل مسائل حقوق بشری سازمان ملل اعلام کرد الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین عواقب حقوق بشری ناگواری به همراه خواهد داشت و نظم جهانی را مختل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار ، پایگاه اینترنتی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد مایکل لینک، کارشناس مستقل مسائل حقوق بشری این سازمان گفت الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی عواقب حقوق بشری ناگواری به همراه خواهد داشت.

مایکل لینک گفت: «تصمیم اسرائیل درخصوص پیش‌برد یک‌جانبه الحاق کرانه باختری در یکم جولای، مسائل حقوق بشری در این ناحیه را تضعیف و نظم جهانی را مختل می‌کند.»

این کارشناس مستقل مسائل حقوق بشری گفت: «اگر این برنامه الحاق پیش برده شود، آنچه از کرانه باختری باقی می‌ماند تبدیل به یک بانتوستان (کمپ‌های آفریقای جنوبی در دوره آپارتاید) خواهد شد و این نواحی به جزایری جدا افتاده از دنیای خارج تبدیل خواهند شد.»

مقام سازمان ملل هشدار داد: «این برنامه آپارتاید در قرن ۲۱ را متبلور خواهد کرد و حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را زیر پا می‌گذارد. این کار به‌لحاظ قانونی، اخلاقی و سیاسی، کاملاً غیر قابل قبول است.»

مایکل لینک تاکید کرد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی در حال حاضر نیز وجود دارد و با الحاق کرانه باختری این اوضاع اسفناک‌تر می‌شود. او با هشدار در خصوص حمایت آمریکا از این اقدام گفت: «آمریکا به طور عامدانه این نقض آشکار قوانین بین‌المللی را تحسین و در آن مشارکت می‌کند. وظیفه قانونی آمریکا منزوی کردن ناقضان حقوق بشر است نه تشویق آن‌ها.»

به گفته او، تنها محکوم کردن الحاق کرانه باختری از سوی کشور‌های عضو سازمان ملل کافی نیست. وی همچنین خواستار اعمال تحریم علیه تولیدات صهیونیست‌ها شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋