🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ایمونولوژی در تلاش برای کنترل کرونا

متخصص سیستم ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:روش‌های درمانی پیشنهاد شده مانند تولید واکسن و پلاسما درمانی برای مقابله با کرونا برگرفته از علم ایمونولوژی است.

به گزارش گروه استان‌های  اخبار  از بوشهر ، شکراله فرخی متخصص سیستم ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: پیشگیری و روش‌های مختلف درمانی کنونی برای بیماری کووید-۱۹ به‌عهده متخصصان ایمونولوژی است و روش‌های درمانی پیشنهاد شده برای کرونا ویروس نظیر تولید واکسن، پلاسما درمانی و درمان‌های مبتنی بر بیومارکر‌ها (بیومارکرتراپی) بر علیه ویروس کرونا برگرفته از علم ایمونولوژی است.

او افزود: علم ایمونولوژی به بررسی سیستم ایمنی در بدن می‌پردازد و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین علومی است که از دیرباز در خدمت بشر بوده و می‌توان واکسیناسیون را به‌عنوان شاخه‌ای از این علم در نظر گرفت که یکی از بزرگترین موفقیت‌های علم پزشکی برای حذف بیماری‌های عفونی در دنیا است.

مدیر گروه ایمونولوژی و آلرژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: در واقع سیستم ایمنی به‌عنوان ارتش بدن محسوب می‌شود که از ورود هر عامل خارجی به بدن جلوگیری می‌کند و بدن را در مقابل عوامل عفونی و غیر عفونی محافظت می‌کند.

فرخی گفت: روش‌های جدید درمانی در بسیاری از بیماری‌های دیگر نظیر انواع سرطان‌ها، بیماری‌های آلرژی و بیماری‌های خود ایمن و بسیاری از بیماری‌های دیگر مبتنی بر درمان بر پایه سیستم ایمنی (ایمونوتراپی) است.

او گفت: روز ۲۹ آوریل از سوی اتحادیه بین‌المللی جوامع ایمونولوژی جهان (IUIS) به‌عنوان روز ایمونولوژی معرفی شده که امسال نیز دهم اردیبهشت به‌عنوان این روز بزرگ علمی در ایران و جهان مطرح شد.

متخصص سیستم ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا اهمیت علم ایمونولوژی بین دانشمندان، پژوهشگران و مردم بیشتر مشخص شده بر همین اساس شعار امسال این روز «ایمونولوژی در تلاش برای کنترل کرونا» اعلام شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋