🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

علوم پزشکی جهرم رتبه چهارم اهدای عضو در کشور

به گزارش گروه استان های اخبار از شیراز ، طی سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ مورد اهدای عضو با رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در بیمارستان پیمانیه صورت پذیرفته که منجر به حیات دوباره بیماران نیازمند پیوند اعضاء شده است.

دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم رتبه چهارم کشوری را در اهداء اعضای پیوندی از آن خود کرد.

قهرمان بمانا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با شناسایی موارد مرگ مغزی و اخذ رضایت به اهدای عضو از خانواده‌های ایشان هدف مقدس کمک به بیماران نیازمند پیوند اعضا را دنبال می‌کند.

او افزود: تعداد و تنوع اهدای عضو و فعالیت گسترده واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه در عرصه درمانی، فرهنگی، تحقیقاتی، پشتیبانی و آموزشی سبب شد تا دانشگاه علوم پزشکی جهرم، رتبه چهارم کشوری را در سال ۹۸ از سوی وزارت بهداشت احراز نماید.

بمانا، با اشاره به اینکه واحد فراهم آوری اعضای پیوندی زیر مجموعه معاونت درمان دانشگاه و در بیمارستان پیمانیه مستقر می‌باشد اظهار داشت: تلاش‌های این واحد در زمینه گسترش فرهنگ اهدای عضو و جلب رضایت خانواده‌های موارد مرگ مغزی، قابل تقدیر و تحسین است.

او گفت: مردم فهیم شهرستان جهرم همواره در عرصه‌های مهربانی، خرد و ایثار مشهور بوده اند و در امر خداپسندانه اهداء و پیوند اعضا نیز فداکاری‌ها و گذشت‌های بسیار نموده اند که بی شک نزد خداوند ماجور و ماندگار خواهد بود.

فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود هیچ واکنشی به محرک‌های محیطی ندارد و دچار ایست کامل عملکرد مغزی و تنفسی است‌ای رویداد می‌تواند فرد را در مدت کوتاهی دچار ایست کامل قلبی نماید؛ لذا در صورت رضایت خانواده این افراد برای برداشت اعضاء و اهدا به بیماران نیازمند، بارقه امید به زندگی و حیات دوباره به بیماران چشم انتظار و دردمند دمیده می‌شود.

هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد. سالیانه حدود ۸ هزار مرگ مغزی در ایران رخ می‌دهد و هر ۱۲ ساعت یک بیمار می‌تواند موفق به دریافت عضو حیاتی شده و نجات یابد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋