🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ثبت نام حدود ۹۵ درصد اصناف استان در طرح فاصله گذاری هوشمند

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : حدود ۹۵ درصد اصناف استان در طرح فاصله‌گذاری هوشمند در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند.

به گزارش  گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ،امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مدیریت بحران کرونا در استان، گفت : همگام با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیش می‌رویم.

او گفت : در گام نخست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را داشتیم که بحث جلوگیری از فعالیت مراکز تجمعی مطرح بود که در راستای آن بسیاری از مراکز، اماکن و اصناف تعطیل شدند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در همین راستا برنامه گندزدایی و ضدعفونی سطوح آلوده را با مشارکت همه اداره‌ها و نیروی عظیم بسیج (بیش از یک‌هزار نفر) اجرا کردیم و در قالب آن بیشتر نقاط شهری و روستایی به صورت هدفمند ضدعفونی شد.

او افزود: مردم استان تا پایان تعطیلات نوروز همکاری خیلی خوبی داشتند همین سبب شد بیماری کرونا تا حدی تحت کنترل باشد و با برابری امکانات با مبتلایان پیش برویم.

کرمی افزود: با مشاهده شواهدی از کنترل و کاهش موارد مبتلا، همچنین با توجه به بحث اقتصاد و معیشت مردم همزمان با کشور وارد گام دوم مدیریت بحران کرونا که همان فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، شدیم.

این مسؤول افزود: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی به اصناف کم‌خطر و یا با ریسک متوسط اجازه فعالیت داده شده به شرط اینکه در سایت سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند و با تعهد در پذیرفتن پروتکل‌های بهداشتی کد احراز هویت دریافت کنند.

او گفت: در این طرح که از ۲۳ فروردین اجرا تا پنجم اردیبهشت‌ماه تمدید شد حدود ۹۵ درصد اصناف استان در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند، هر چند ما انتظار ثبت‌نام ۱۰۰ درصدی را داشتیم.

کرمی با اشاره به انجام بیش از ۵ هزار نظارت بر اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، گفت: الزامات فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را در قالب ۱۸ سئوال طراحی کردیم که توسط تیم مشترک بین بخشی رصد می‌شوند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ مورد تعطیلی به دلیل داشتن کد رهگیری، اما رعایت نکردن الزامات و پروتکل‌های بهداشتی داشته‌ایم.

او گفت: طی این نظارت‌ها بیش از ۴ هزار مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده که علاوه بر اینکه مبلغی جریمه شده‌اند فرصت کوتاهی به آن‌ها داده شده که موارد را اصلاح کنند در غیر این صورت پلمب می‌شوند .

 

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋