🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

قمی ها کرونا را جدی بگیرند

قدیر گفت:خیابان‌ها و مراکز تجاری قم بسیار شلوغ و پرتراکم است و احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا در این استان را تشدید کرده‌است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  ازقم ،محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری قم گفت: به‌رغم گرمای هوا در برخی از استان‌های کشور، اما سیر ابتلا به کرونا در آن‌ها کاملا صعودی است.

او ادامه داد: یافته‌های کنونی نشان می‌دهد کرونا برخلاف سایر بیماری‌های تنفسی در هوای گرم غیرفعال نمی‌شود و رفتار غیرقابل‌پیش‌بینی دارد و هیچ آینده‌ای از این ویروس متصور نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: نباید مردم را نسبت به کرونا بی‌تفاوت کنیم چراکه افراد ناقل بدون علامت می‌توانند مانند بمب ساعتی بار دیگر قم را با بحران کرونا روبه‌رو کنند.

قدیر بیان کرد: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و بازگشایی چراغ خاموش صنوف پر ریسک بشدت نگران‌کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در روز‌های اخیر سیر بستری بیماران کرونایی در قم نزولی بوده، اما این مساله به معنای خداحافظی با کووید ۱۹ نیست.

او ادامه داد: خیابان‌ها و مراکز تجاری قم بسیار شلوغ و پرتراکم است و احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا در این استان را تشدید کرده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: بیمارستان‌های فرقانی و بهشتی از پذیرش بیماران جدید کرونایی خارج شدند و فقط بیمارستان کامکار پذیرای مبتلایان به این ویروس است.

سردار عبدالرضا آقاخانی فرماندهی نیروی انتظامی قم نیز ابراز کرد: کارگران بیکار شده قمی در اثر کرونا از تعلق گرفتن بیمه بیکاری به آن‌ها ناراضی هستند.

سردار عبدالرضا آقاخانی عنوان کرد: از زمان تعلق ثبت‌نام کارگران در سامانه بیمه بیکاری تا مشخص شدن وضعیت قطعی آن‌ها زمان بسیار طولانی نیاز است، مساله عملیاتی شدن بیمه بیکاری در قم بسیار طولانی و آزاردهنده است.

آقاخانی در پایان یادآورشد: اداره کل کار و رفاه اجتماعی قم باید گزارش کاملی از تعداد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده کردند ارائه دهند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋