🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

صدور سندمالکیت ثبتی برای ۷۰ موقوفه در ماهان

صدور سندمالکیت ثبتی برای ۷۰ موقوفه در ماهان
به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، حمید مرتضوی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماهان گفت: در راستای اقدامات ثبتی این اداره در سنددار کردن موقوفات، طی یکسال گذشته تعداد ۷۰ جلد سند مالکیت ثبتی برای موقوفات این شهر صادر شد.

رییس ادراه اوقاف و امور خییره ماهان گفت: طی یکسال گذشته تعداد ۷۰ جلد سند مالکیت ثبتی برای موقوفات این شهر صادر شد.

او با بیان اینکه بیش از ۴۴۰ موقوفه در بخش ماهان وجود دارد، افزود:بیشتر اراضی موقوفه این شهر کاربری کشاورزی، زراعی و باغی دارد که با توجه به مساحت و ارزش رقبه، برخی از این موقوفات از لحاظ اهمیت جزو موقوفات مهم کشوری محسوب می‌شوند.

مرتضوی بیان داشت: با شناسایی و پیگیری وضعیت موقوفات مجهول الهویه و اقداماتی درجهت شناسایی موقوفات قدیمی با تقدیم وقفنامه‌های قدیمی به اوقاف با تلاش‌های صورت گرفته طی یک سال گذشته تعداد یازده موقوفه شناسایی و تعیین و تکلیف شدند.

رییس اداره اوقاف ماهان افزود: موقوفات قدیمی و متروک زیادی در ماهان وجود دارد که طی سالیان گذشته به دلیلی خشکسالی ویا بی توجهی‌های صورت گرفته مورد بلااستفاده و برخی مورد سودجویی قرار گرفتند که در همین راستا تثبیت مالکیت اراضی موقوفات یکی از مهمترین وظابف اوقاف در احقاق حقوق این املاک می‌باشد.

او گفت: افراد و اشخاصی که وقف نامه‌های قدیمی در اختیار دارند، این اسناد را در اختیار اوقاف قرار دهند تا علاوه بر احیاء و شناسایی این املاک به اجرای نیت واقفین خیراندیش هم اقدام کنیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋