به گزارش گروه استانهای اخبار از اهواز ، معلمان در روزهایی که تب ویروس کرونا باعث تعطیلی مدارس و کلاسها شده، روند آموزش را با استفاده از همه توان ادامه داده اند. به نحوی که در اقصی نقاط کشور و استان خوزستان و در شهرها و روستا روند تحصیلی دانش آموزان همچنان در حال پیگیری است.
به روستای بیوض یک، در بخش اسماعیلیه با جمعیت ۴۱ خانوار در ۱۵ کیلومتری کلانشهر اهواز در مرکز استان خوزستان رفتیم تا با حمد مقدم معلم پایه ابتدایی این روستا، در مدت ۲ ماهی که بیماری کرونا ویروس، مدارس را تعطیل کرده، اما این معلم تدریس را متوقف نکرده است.
روستای بیوض یک، ۱۳ دانش آموز پایه اول ابتدایی دارد و این معلم با پیگیریهای که انجام داده است، روزانه کلاسهای آنها را با رعایت فاصله اجتماعی در خانه برگزار میکند. البته او دانش آموزانی را که خانه هایشان دور است را هم فراموش نکرده و بعد از کلاس، به این دانش آموزان هم روزانه سرکشی میکند و تدریس را جاری نگه داشته است.
حمد مقدم معلم پایه اول ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با بیان اینکه دبستان دانش روستای بیوض یک، دبستانی چند پایه و مختلط است، گفت: ۱۳ سال است که سابقه تدریس ابتدایی دارم و با همه توان در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش کرده و میکنم.
او با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان خوزستان و تعطیلی مدارس ناشی از شیوع این ویروس، بیان داشت: مدارس کشور همزمان با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه تعطیل شدند و این دبستان روستایی هم از این قاعده مستثنی نیست.
مقدم اظهار کرد:، اما با فعال شدن فضای مجازی جهت تدریس دانش آموزان، این امکان برای دانش آموزان ما به دلیل نداشتن استطاعت مالی جهت استفاده از گوشیهای هوشمند فراهم نبود و با این تفاسیر باید درس و تحصیل دانش آموزان نیز به مدت زمان زیادی عقب میافتاد.
این معلم پایه اول ابتدایی که از اهالی و ساکنان همین روستا است، ادامه داد: تصمیم گرفتم با همه توان مانع از این بشوم که تعطیلی مدارس لطمهای جبران ناپذیر به تحصیل دانش آموزان بزند، به همین دلیل با هماهنگی دهیار و شورای روستا کلاسهای دانش آموزان را به صورت گروههای ۴ و یا ۵ نفره در ۲ خانه مختلف در روستا تشکیل دادم.
او به برگزاری کلاسها را با رعایت فاصلههای اجتماعی اشاره کرد و افزود: از همان ابتدای آغاز کلاس ها، اولیاء و ساکنین روستا از این اتفاق خوشحال شده و استقبال کردند و با وجود شرایط بحرانی، اما همچنان تدریس و پیشرفت علمی پا برجاست.
حمد مقدم با بیان اینکه یکی از خانههایی که در آنها کلاس برگزار میشد دارای یک فرزند ترک تحصیل بود، گفت: این دانش آموز که در پایه دوم ترک تحصیل کرده بود، بعد از آنکه دید کلاسهای درس در محل زندگی اش تشکیل شده است با ما همراه شد و به درس و تحصیل بازگشت.
او جلوههای همدلی در بین دانش آموزان را به روزهای وقوع سیلاب در این روستا تشبیه کرد و بیان داشت: دانش آموزان بار دیگر همدل و همصدا با معلمان خود همانند روزهای سیلاب این بار نه در سیل بند بلکه پای کتاب و دفترشان به ترسیم آینده میپردازند.
پاسخ ها