🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

هشدار درباره انتشار تصاویر خصوصی در شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا فارس گفت: کاربران در حفظ و نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت کنند.

به گزارش گروه استان های اخبار از شیراز ، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس با اشاره به اینکه انتقام جویی در فضای مجازی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: کاربران در حفظ و نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت کنند و آگاه باشند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده افراد فرصت طلب فراهم می‌کند.

او ادامه داد: در پی مراجعه خانمی جوان به این پلیس مبنى بر انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام که این امر موجب در خطر بودن آبرو و سلب آسایش وی شده است لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: شاکی در تحقیقات اولیه خود عنوان کرد مدتی قبل شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر خصوص‌ام را به قصد تهدید و سلب آسایش برایم ارسال کرد.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و با انجام اقدامات فنی پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

او با اشاره به پیگیری مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی کارشناسان، افزود: متهم که همکلاسی دانشگاهی شاکی بود پس از انجام بازجویی‌های فنی و ارائه مستندات، به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی دانست.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: با این خانم جوان در دانشگاه آشنا و از او خواستگاری کردم، ولی جواب منفی داد و این موضوع باعث شد که دست به چنین کاری بزنم که از این اقدام خود اظهار ندامت می‌کنم.

این مقام سایبری با بیان اینکه سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع‌ترین جرایمی است که این روز‌ها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌دهد، گفت: انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران بدون رضایت آن‌ها، اغلب موجب هتک حرمت افراد شده است و باعث جریحه‌دار شدن اعتماد آن‌ها می‌شود.

او افزود: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

سرهنگ سلیمانی به شهروندان گفت: کاربران مراقب گوشی هوشمند خود که اطلاعات مهم و خصوصی‌شان را بر روی آن‌ها ذخیره کرده‌اند باشند و نکات امنیتی را همواره رعایت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است، تصریح کرد: کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را با شماره تلفتن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ در میان بگذارند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋