🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اختصاص یارانه به مرغداران و دامداران

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اختصاص یارانه به مرغداران و دامداران را تنها راهکار برای نجات این واحد‌ها از متضررشدن دانست .

به گزارش گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اختصاص یارانه به مرغداران و دامداران را تنها راهکار برای نجات این واحد‌ها از متضررشدن دانست و گفت : این سازمان پیشنهاداتی را به وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکل مرغداری‌ها داده است.

او با بیان اینکه دامداران و مرغداران در بحران شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده‌اند، گفت : باتوجه به تعطیلی رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، هتل‌ها و برگزار نشدن آیین‌ها مصرف گوشت مرغ به شدت کاهش یافته است.

او گفت: مرغداران به ازای هر کیلوگرم مرغ حدود ۲ هزار تومان ضرر کرده اند که این مبلغ باید جبران شود.

او با بیان اینکه مرغداری‌ها و دامداری‌ها در ۲ ماه اخیر در تامین نهاده‌ها، حمل و نقل، فروش گوشت و شیر با مشکلات فراوانی روبرو بودند، افزود: باتوجه به توقف صادرات دام و افزایش قیمت نهاده‌ها ضرور و زیان دامداران بیشتر شده است.

او گلخانه‌ها را از دیگر واحد‌های متضرر بر اثر شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: بیشتر ضرر به واحد‌های گلخانه‌ای پرورش گل‌های زینتی به دلیل پایین آمدن قیمت‌ها وارد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سخنانش با بیان اینکه چندین پیشنهاد به استاندار کرمانشاه و وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارات وارده به بخش دامداری و مرغداری استان داده‌ایم، گفت: یکی از پیشنهادات ما پرداخت ۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم مرغ به مرغداران است که اگر این مبلغ در اختیار آن‌ها قرار داده نشود دیگر قادر به تولید مرغ نیستند.

حاتمی دیگر پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی استان را پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت به دامداران و مرغداران دانست و افزود: پیشنهاد دیگر ما این است که نهاده با ارز دولتی در اختیار این واحد‌ها قرار گیرد.

او دیگر پیشنهاد را مجازکردن صادرات شیر خشک برای کاهش ضرر‌های گاوداری‌های استان دانست.

رییس جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه میزان تولید مرغ در استان بالا و مصرف آن کاهش یافته است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی خرید دولتی مرغ را آغاز کرده و مابین ۱۰ تا ۱۴ هزار تن را خریداری می‌کنیم.

او با بیان اینکه اکنون مرغ به قیمت حدود ۱۱ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد، گفت: قیمت مرغ اکنون درب مرغداری به ازای هر کیلوگرم ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که قیمت بسیار پایینی است و باید این قیمت به ازای هر کیلوگرم در درب مرغداری به هشت تا هشت هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یابد تا مرغداران متضرر نشوند.

او افزود: که دولت سال گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تصویب کرد که نرخ فعلی پایین‌تر از قیمت مصوب است.

 

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋