🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آیا دیابت نوع ۲ بیماری جدی است؟

دیابت نوع ۲ حکم اعدام نیست ، اما یک بیماری بسیار جدی است که نیاز به توجه و نظارت دقیق دارد. چیزی با نام دیابت خفیف وجود ندارد.

آیا دیابت نوع ۲ بیماری جدی است؟
به گزارش خبرنگار نبض بازار  گروه اقتصادی اخبار ، دیابت نوع ۲ حکم اعدام نیست ، اما یک بیماری بسیار جدی است که نیاز به توجه و نظارت دقیق دارد. چیزی با نام دیابت خفیف وجود ندارد. سطح گلوکز افزایش یافته می تواند به سیستم عصبی ، رگ های خونی ، چشم ها ، قلب و کلیه آسیب برساند. این عوارض در واقع بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارند (از طریق نابینایی ، قطع عضو ، دیالیز و غیره). آن ها همچنین احتمال سکته یا حمله قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. مدیریت سطح قند خون همراه با کنترل سایر عوامل خطرناک برای سلامتی (به عنوان مثال ، کلسترول ، فشار خون ، وزن) ، برای جلوگیری از این عوارض ضروری است. از دست دادن حتی مقدار کمی وزن نیز می تواند کنترل گلوکز را بهبود ببخشد و همچنین مزایای بالینی دیگری نیز دارد. به خاطر داشته باشید که مدیریت بهتر دیابت مزایای دیگری نیز دارد ، وقتی سطح گلوکز شما زیاد است برمیزان خلق و خو و انرژی تأثیر منفی می گذارد.

آیا دیابت نوع ۲ بیماری جدی است؟

نتیجه تحقیقات در مورد مدیریت پیشگیری از دیابت نوع ۲ چیست؟
 تحقیقات نشان می دهد که مدیریت پیشگیرانه می تواند با عوارض کمتری در آینده همراه باشد. در مطالعه ای ۵۱۰۲ بیماری که به تازگی دیابت نوع ۲ در آنها تشخیص داده شده بود به مدت حدودا ۱۰ سال مورد بررسی های پیگیرانه قرار گرفتند تا مشخص شود آیا استفاده زیاد و مداوم از داروهای کاهش دهنده قند خون منجر به ایجاد مزایایی برای سلامتیشان خواهد شد یا خیر؟. کنترل سختگیرانه سطح ​​گلوکز (A1c  ۷٪ در مقابل A1c ۷.۹٪)سرعت ایجاد و بروزعوارض در چشم ها ، کلیه ها و سیستم عصبی را تا ۲۵٪ کاهش داده است. برای هر یک درصد کاهش در A1C (به عنوان مثال از ۹٪ به ۸٪) ۲۵٪ کاهش در مرگ و میر ناشی از دیابت و ۱۸٪ کاهش در حملات قلبی کشنده و غیرکشنده همراه بوده است.

 درمان دیابت نوع ۲ چگونه درمان می شود؟ هیچ درمان مشخص شده ی ثابتی  برای درمان دیابت نوع ۲ وجود ندارد و درمان بستگی به هر فرد و وضعیت ابتلا و چگونگی واکناشات بدنی هر فرد دارد. گفته شده است کهADA  و EASD دستورالعملهای درمانی را برای جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع ۲ ایجاد کرده اند. در همه موارد ، تغذیه سالم ، ورزش و مدیریت وزن در مدیریت موثر دیابت نوع ۲ مهم هستند. با پیشرفت دیابت نوع  ۲ ، ممکن است بیماران نیاز به اضافه کردن یکیا چند دارو به رژیم درمانی خود داشته باشند.

 

مطالعه ای نشان داده است که متفورمین مؤثرترین روش در خط اول درمان دارویی برای دیابت نوع ۲ است. همچنین ممکن است بیماران از داروهای دیگری مانند آگونیست هایGLP-1 ، مهار کننده هایDPP-4 ، مهار کننده هایSGLT-2 ، TZD ها ، سولفونیل اوره ها یا انسولین برای مدیریت قند خون خود استفاده کنند.

متفورمین در بدن ما چه عملی انجام می دهد؟

کارکرد و مسیر فیزیکی مورد استفاده متفورمین برای کاهش قند خون هنوز به صورت کامل درک و استباط نشده است. اما آنچه می دانیم که گلوکونوژنز در کبد را کاهش می دهد. بیشترمبتلایان به دیابت نوع ۲ ها تقریباً سه برابر مقدار طبیعی گلوکز در کبدشان تولید می کنند. تحقیقات نشان داده اند كه متفورمین می تواند بیش از یك سوم این مقدار را كاهش دهد. همچنین به نظر می رسد که بافت های مختلف بدن نسبت به انسولین حساس تر می شوند و از این طریق مقاومت انسولین را کاهش می دهند.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋