مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی حرفهای و کاردانش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی اخبار ، درباره برنامه ریزیهای انجام شده برای آموزش هنرآموزان در ایام تعطیلی هنرستانها اظهار کرد: موضوع آموزش در شرایط اضطرار در سراسر دنیا از جمله کشور ما تصمیمهای خاصی را میطلبد و بر همین اساس در آموزش و پرورش هم برای حل این دغدغه برنامهریزیهای لازم انجام شد.
او ادامه داد: در دورههای تحصیلی متفاوت ماهیتهای آموزشی مختلفی را شاهد هستیم و بر اساس همین ماهیت برنامهریزیهای لازم انجام شد که در متوسطه دوم با توجه به اینکه شاخهها و رشتههای تحصیلی متفاوتی وجود دارد تصمیمات لازم متناسب با هر کدام از این شاخهها و رشتهها در نظر گرفته شده است.
آذرکیش با اشاره به اینکه برای آموزش هنر آموزان اولویت اول آموزش عمومی، پایه و شایستگیهای غیر فنی از طریق آموزش تلویزیونی بود، اظهار کرد: دروس عمومی همه رشتهها در قالب برنامه ریزی روزانه ارائه شد و در این میان آنچه مهم است تعدد در رشتههای هنرستانی و ماهیت عملی برخی از دروس آن است که نیاز به تدریس حضوری دارد.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی حرفهای و کاردانش بیان کرد: بر اساس همین ضرورت متناسب با سیاستهایی که ستاد ملی مدیریت کرونا در کشور اعلام کند، امکان آموزش حضوری را در نظر میگیریم.
او افزود: تاکنون طبق پروتکلهای در نظر گرفته شده ستاد ملی مدیریت کرونا پیش رفتیم و بعد از آن هم طبق همین شرایط کار را ادامه میدهیم؛ درباره نحوه ارزشیابی هم متناسب با آموزشهای داده شده و پروتکلهای بهداشتی برنامه ریزی میکنیم.
آذرکیش بیان کرد: برای بخش کارگاهی منتظر اعلام تصمیم ستاد ملی هستیم و چنانچه شرایط اجازه دهد میتوانیم در طول تابستان یا سال آینده آموزشها را ادامه دهیم.
مدیر کل دفتر آموزش فنی حرفهای و کاردانش تاکید کرد: سناریوهای مختلفی در دست اجرا داریم و با توجه به وجود ۱۰۰۵ عنوان درس و ۲۰۱ رشته تحصیلی مهارتی ساز و کارهای مختلفی باید برای رشتهها در نظر گرفته شود، اما به طور کلی با حدود سه هفته آموزش مداوم و تمام وقت میتوانیم پودمانهای باقی مانده را برای هنرآموزان آموزش دهیم.
پاسخ ها