🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

به تمام اقدامات جهانی درباره کرونا اشراف داریم هدف از اعمال محدودیت ریشه کنی بیماری است

سخنگوی دولت گفت: ایران به تمام اقدامات جهانی که در جهت مقابله با کرونا صورت می‌گیرد، اشراف دارد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی اخبار ، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با رسانه‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به اینکه هرگونه سیاست در بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است اظهار کرد: از این هفته مرحله دیگری از فاصله گذاری هوشمند را اجرا کردیم.

سخنگوی دولت بیان کرد: کارشناسان ما در حوزه سلامت، بهداشت محیط کار امروز با همکاری اتاق‌های ذی ربط و تشکل‌های صنفی انبوهی از پروتکل‌ها را فراهم کردند.

او ادامه داد: از این پس کار در صنوف و ادارات مبتنی بر پروتکل‌ها خواهد بود که البته نیازمند آموزش و نظارت هم هست.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت مدام در حال رصد وضعیت است، گفت: با توجه به شرایط پویایی بیماری کرونا به اقداماتی که در سطح جهان صورت می‌گیرد اشراف داریم. باید در نظر داشته باشیم که اطلاعات جهانی هم در این بیماری ضعیف است.

او گفت: هدف از اعمال این محدودیت ها ریشه کن کردن بیماری است. دستیابی به چنین هدفی ممکن نیست، مگر با متوازن کردن وضعیت بهداشتی کشور و حفظ این توازن در آینده است و فاصله گذاری اجتماعی هم همین هدف را دنبال می‌کند.

ربیعی اظهار کرد: ما از روز‌های اول شیوع کرونا در دانشگاه‌ها و موسسات مطالعاتی بهداشتی کار‌های گسترده‌ای برای استفاده از فناوری اطلاعات را دنبال کردیم و این مطالعات در روز‌های آتی با تصمیم گیری‌ها و با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به بهره می‌رسد.

او  تصریح کرد: در حال حاضر دولت پس از بررسی پنج سناریویی که پیش رو دارد و با عنایت به تجربه جهانی انتخابی صورت می‌دهد و آن را به جامعه عرضه می‌کند که آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه خواهد شد.

ربیعی اضافه کرد: اپلیکیشن ماسک برای حرکت ایمن در جامعه به مردم کمک می‌کند و توصیه می‌کنیم کسانی که موبایل هوشمند دارند از این اپلیکیشن استفاده کنند تا در امر فاصله گذاری اجتماعی تاثیر گذار باشد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما نیازمند این هستیم که در کنار راه‌اندازی معیشت مردم، نوعی از زندگی اجتماعی را سامان دهیم که کمترین میزان از شیوع را تجربه کنیم، ادامه داد: باید در محیط کار و ادارات و استفاده از حمل و نقل عمومی به سمت نوعی حرکت سلامت محور حرکت کنیم تا از پیک‌های احتمالی بیماری عبور کنیم.

اخیرا رهبر انقلاب در بیانات روشنگرانه خود اشاره فرمودند که کشور نیازمند پویش عظیم اجتماعی است. دولت از رهبر انقلاب برای دعوت همه به «خیر جمعی» اعلام حمایت می‌کند. از همه سازمان های مردم نهاد و کسانی که به این پویش می پیوندند هم حمایت می‌کنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: امروز در جامعه‌ نیازمند این هستیم که با افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد به یکدیگر با ویروس کرونا که روی ویروس تحریم نشسته است، مقابله کنیم و باید به هردو ویروس غلبه کنیم. در پاسخ به فرمایش رهبر انقلاب جلسه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور با نهادهای عمومی و سازمان های مردم نهاد برگزار شد و پنجره واحد خدمات حمایتی با حفظ هویت سازمانی طراحی شد و قرار است در تمامی استان‌ها ستادهایی تشکیل شود.

او گفت: وزارت ارتباطات تمهیداتی اندیشیده است که با ظرفیت دولت الکترونیک امکان اتصال کسانی که می‌خواهند کمک کنند و کمک می‌طلبند بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اقدام آمریکا برای جلوگیری از پرداخت وام به ایران از سوی صندوق بین‌المللی پول اظهار کرد: آمریکا حق ندارد اقدامات صندوق بین‌المللی پول را وتو کند، سایر اعضای صندوق هم از اقدام ضد انسانی آمریکا جلوگیری خواهند، ما همیشه حق عضویت خود را به صندوق پرداخت کرده ایم و در همه این سال‌ها هیچ درخواستی هم از صندوق نداشتیم، اما حالا با توجه به وضعیت کرونا این درخواست انجام شده است که اقدام صندوق هم قطعاً در این زمینه انسانی خواهد بود.

این خبر در حال تکمیل است/

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋