در این نشست نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان درخصوص شیوع ویروس کرونا را ضروری دانست و اظهار کرد: سرورهای دانشگاه به ۶۰۰۰ دانشجو خدمات ارائه میدهند و تا میزان ۱۶ ترابایت دروس را ذخیره میکنند. تاکنون تولید چندین فیلم توجیهی و آموزشی در خصوص مسایل شیوع کرونا توسط دانشکده روان شناسی انجام شده است.
اوتاکید کرد: حضور حداکثری استادان در ارائه دروس الکترونیکی لازم است.
مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز به تشکیل ستادی متشکل از روسای دانشگاههای استان درخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد دروس به صورت برخط و برونخط ارائه شده است.
او خواستار ادامه ارائه برخی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا و همچنین کمک به شرکتهای دانشبنیان درخصوص آموزشهای مجازی و تولیداتشان شد.
نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان دیگر سخنران این نشست مجازی به عدم آمادگی دانشجویان و اساتید از نظر روحی و روانی برای حضور در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ۹۰ درصد از دروس دانشگاه به صورت الکترونیکی ارائه شده است.
او بر ضرورت توسعه زیرساختهای آموزش مجازی در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: لازم است وزارت علوم ارزیابی جامعی درخصوص مزایا و معایب آموزشهای مجازی در دانشگاهها انجام دهد.
رئیس دانشگاه زنجان گفت: استفاده از تجربیات دانشگاههای داخلی و خارجی در زمینه آموزشهای مجازی، اصلاح آییننامهها درخصوص ارائه دروس به صورت الکترونیکی و ادامه ارائه دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا در دانشگاهها از دیگر مواردی بود که دکتر نجفیان به آنها اشاره کرد.
ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در ادامه این نشست گفت: با وجود داشتن سیستم آموزش مجازی از اولین دانشگاههایی بودیم که به این روش اقدام کردیم؛ لذا لزوم پشتیبانی مستمر از سیستم نقش کلیدی در ارائه دروس دارد.
او با اشاره به اینکه حضور دانشجویان دکترا در آزمایشگاهها با رعایت تمام مسائل ایمنی و بهداشتی انجام میشود، بر لزوم ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزشهای مجازی و تفویض اختیارات و برداشتن محدودیتها در ارائه دروس الکترونیکی تاکید کرد.
پاسخ ها